onsdag 26 januari 2011

Vän av ordning.

Alltså. Nu är jag arg på en på mitt jobb igen.
Jag tycker man ska hålla sig till sin yrkesroll, men det är vissa som har lite svårt med det.
Det är fantastiskt att vi har undersköterskor, men dom ska inte lägga sig i mitt arbete. Inte säga åt mig vilka mediciner som patienterna har, inte avbryta rapporten. Inte hålla på att stänga av dropp.
Jag blir osäker när jag jobbar med någon som trampar över gränserna. Jag har ingen aning om saker hon gör, jag tappar kontrollen och saker blir fel.
Hon fattar inte och jag blir galen!
Dom har en roll att fylla och jag har en annan. De tar hand om omvårdnaden och jag det medicinska. DET ÄR DÄRFÖR JAG HAR PLUGGAT PÅ HÖGSKOLAN!!!
Varför kan folk inte bara göra som dom ska. Mitt liv blir lättare då.

Och ja. Jag är sur och ser bara saker ur mitt perspektiv.
Skyller hälften på att precis cyklat hem i 10 minusgrader i alldeles för lite kläder.

Inga kommentarer: