tisdag 18 januari 2011

4. Dethär åt jag idag.

Frukost 05.15
Fil med banan i. En knäckemacka med smör och skinka. En kopp blåbärste. Kanske snarare en balja te, men ändå.

Second breakfast 09.00
Frukost på jobbet. Två knäckemackor med leverpastej och saltgurka. En kopp kaffe. Äpplejuice.

Lunch 12.15
Rotfruktsgrönsaker och kycklingfilé, sallad och sås gjord på turkisk yoghurt, timjan, salt, peppar och chilisås. Nomnomnom.
Till efterätt åt jag 2 digistivekex och drack en flaska vatten.

Mellanmål 14.30
Litet äpple och en banan, vatten. Drickyoghurt.

Middag 19.00
Havregrynsgröt med kanel, linfrö och russin. 2 knäckemackor, en med stekt ägg och en med leverpastej och grönsaker på. En clementin.

Jag tycker att det är så jäkla svårt att äta "normalt" när man börjar jobbet 06.45 och slutar 16. Hur ska man göra? Jag måste äta innan jag far hemifrån, annars är jag har jag koma efter fem minuter på jobbet. I vanliga fall cyklar jag ju (8km) och då behöver man ju nåt i magen.
Men sen blir det ju frukost igen. Jag äter ju aldrig två frukostar när jag går kväll. Svårt, jag vill dra ner på det men jag blir så vansinnigt hungrig om jag inte äter...konstigt va.
Plus att jag har ätit 5 knäckemackor idag. Hipphipphurra för knäcke. Goaste mackan. Men inte så nyttigt kanske.
Men alltså. Orkar man laga mat 2 ggr/dag? Jag tror inte jag gör det.
Blir ofta gröt eller soppa eller nåt annat lätt. Fel eller rätt?
Försöker äta mycket kött iaf, för mitt lite svajiga blodvärde. Kombinera med c-vitaminer i form av apelsin/clementin. Mycket kött och grönsaker.
Det är mitt motto from nu.

Inga kommentarer: