onsdag 19 januari 2011

Äntligen ordning.

Hurra - det gick ju hur bra som helst att byta klänningen.
Skickade efter den randiga klänningen från katalogen istället. Gu vad jag längtar!

Vägningen gick verkligen över förväntan. +1,6 bara, jag som trodde det var 5-6 kilo. Minst! Så himla skönt! Dock konstigt att det känns som om jag har gått upp i vikt senaste tiden, tycker att det spänner i byxlinningen och att bh:n är lite för liten. Inbillning?
Men motivationen finns där nu. Gick till gymmet och tränade en timme innan vi gick hem och lagade mat. Thaigryta med fisk och ris och sallad. Gissa om jag är nöjd?
Allt känns så mycket bättre när man väl har tagit tag i det.

Och vad skönt det är att vara ledig lite mer! Vi har ju önskeschema på mitt jobb, men jag har inte tillgång till att gå in och göra några ändringar eftersom jag "bara" är vikarie. Alltså. Fuck it. Jag har jobbat där ett år nu, borde det inte vara dags att få lite rättigheter snart? Blir nog bra när jag blir fast i mars-april nångång (om det nu går vägen)
Men iallafall. På nåt sätt har jag fått mycket fler lediga dagar nu än i höstas. Kanske inte fler men de kommer oftare. En dag här och en dag där. Inga mardrömsveckor med 7 dagar i rad. Gottgott.
Man hinner och orkar göra saker.
Som att blogga och ta kort på sigsjälv när man precis har vaknat.
Såhär ser jag ut då. Iförd myskläder.




Brukar hasa omkring såhär en stund på morgonen, lagom länge för att äta frukost i lugn och ro (om jag inte går dag på jobbet, då blir det inget mys, bara effektivitet)
Sen hittar jag sminket, oftast iallafall. Idag blev det smink iaf.
Masara, eyeliner och pudersmink från Bare Minerals. Bästa sminket. Den gör all skillnad i världen!
Köpte startkit i USA för en väldigt billig peng. Då fick man borstar, puder och allt möjligt smått och gott med.



Sen brukar jag klä på mig vanliga kläder. Idag svart och en scarf som jag fick i födelsedagspresent. Och när de lediga dagarna infaller kan man fira med nagellack. OPIs knallrosa.

Så tillbringades eftermiddagen på stan med Daniel. En mycket, mycket trevlig ledig dag!

Inga kommentarer: