onsdag 5 januari 2011

Lista - så 2010!

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Renoverade. Det hade jag aldrig tidigare gjort!
Kul, läskigt, jobbigt och spännande.


Höll du några av dina nyårslöften?
Tror faktiskt inte att jag lovade nåt. Kanske träna och äta bättre,det brukar ju vara vanligt hos mig. Om jag lovade det så har jag faktiskt inte hållit det alls.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajamen. Massa folk får små grävlingpotatissäckshybrider.
Dom är söta och luktar gott. Så länge de inte skriker och kräks.

Dog någon som stod dig nära?
Farfar.

Vilka länder besökte du?
Jag var i Danmark med Evelina och Sara. Det regnade hela tiden och jag vart jättesjösjuk på båten men det var alldeles, alldeles underbart.
Sen var jag i New York med Anna, Malin, Daniel och Linda.
En förlängning av sommaren, sju dagar av sol och värme. Converse och svettiga fötter. Öl i påse och bär på lösvikt.



Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer tid (som vanligt). En långresa.


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Vet inte, är inte så hemskt mycket för datum. Men jag började mitt jobb första februari. Det minns jag med skräckblandad förtjusning.

Vad var din största framgång 2010?
Öh. Ingen aning. Har jag ens åstadkommit nåt sånt?

Största misstaget?
Gud, jag har verkligen kort minne. Eller så har jag förträngt det.

Bästa köpet?

Kanske mina vinterkängor. Jag har inte blivit vit om tårna mer än nån gång i dom, det trodde jag inte kunde hända. Annars skulle jag nog säga min nygamla cykel.


Vad spenderade du mest pengar på?
Mitt CSN lån och lägenhetslånet om man ska räkna tråkiga grejer. Halvtråkigt är nog alla renoveringskostnader. Roligast var New York!


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att äntligen få resa lite. Att jag fick en Kitchen Aid.
Fjällvandringen!
Att andas frisk och klar luft och bara gå o gå o gå.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Johnossis "whats the point." Den har ekat många gånger i mitt huvud och spelats på högsta volym i bilen många gånger.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Det började ledsamt och nedstämt men har blivit bättre och bättre. 2011 blir nog bättre.


Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat mina fina vänner. Varit i skogen mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och jobbat.

Hur tillbringade du julen?
I balltorp. Halva dagen ute, halva dagen inne. Precis som det ska vara.



Blev du kär i år?
Kanske i Tage. Men jag älskar Daniel lika mycket som vanligt.

Favoritprogram på TV?

Vänner. Ett Indienprogram som gick i våras men som jag inte minns vad det hette. Och en fantastisk norsk kortfilm om en liten kille som var 6 år och skulle lära sig allt om fjället.

Bästa boken du läste i år?
Sista Harry Potter boken. Herre min je, vad dom är spännande.

Största musikaliska upptäckten?
First Aidkit! Bästa ever. Och det bästa är att vi ska på p3-guld och det ska dom med!


Något du önskade dig och fick?
En varm sommar och en kall vinter. Snö som låg från november och framåt.



Något du önskade dig men inte fick?
En långlång resa till Asien. Men det kanske blir iår istället. Sen önskade jag mig ett nytt kök men det fick vänta eftersom det blev så dyrt att lägga golv. Men golvet är finfint och det var värt varenda krona. Ni ser det ovanför. Det är fantastiskt gott att gå barfota på.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Hade stort kalas där nästan alla mina vänner kom på. En fantastisk mix av gammalt och nytt folk. Fast på min riktiga födelsedag missade jag spårvagnen, hade en dålig dag på jobbet innan den vände på Liseberg och sen otroligt god indisk mat på Bombay palace.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer ledighet, tid att hälsa på mer folk. Semester och en resa med sol inblandat hade inte vart helt fel. Jag känner att jag kanske önskar mig massa onödiga grejer, men jag har inte haft mer än en veckas sammanhängande ledighet sedan sommaren innan jag började plugga. (Då var jag ledig en och en halv och jobbade på ett scoutläger) Det är nästan 5 år sedan.


Vad fick dig att må bra?
Denhär pojken.


Och att dansa som om det inte finns någon morgondag



Vilken kändis var du mest sugen på?
Carina berg skulle gärna fått flytta in här ett tag.

Vem saknade du?
Dom gamla vanliga. Folk som bor för långt bort för att träffa så ofta man vill.

De bästa nya människorna du träffade?
Oj! Alla fina personer på mitt jobb - dom är världens bästa jobbarkompisar!! Och många av dom är riktigt fina vänner också.

Mest stolt över?
Allt jag gör på jobbet. Ibland kan jag bli barnsligt nöjd över hur mycket avancerade grejer man gör. Men jag hoppas jag inte tjatar om det för mycket, man blir lätt trött på jobbtjat.
Sen är jag himla stolt för mina vänner. Jag är stolt över de som är gravida och för de som har gift sig. Att de vågar ta steget. Sen är jag himla stolt för de som är singlar och vågar vara det. Det är inte alla som gör liksom.Tycker att de är mycket modigare än jag.
 Högsta önskan just nu?
Att resan blir av till hösten och att alla jag känner ska få vara friska och glada!
Att jag ska få vara med om mer äventyr nästa år. Och att jag ska vara i naturen mer. Och kanske träna mer också.
Och att få långt hår igen. (för att vara lite ytlig)





Inga kommentarer: