måndag 17 januari 2011

Med dröm om varmare tider

Jag drömmer om sommar och varma vindar. Längtar efter ljusa morgnar när man cyklar till jobbet i shorts, t-shirt och sandaler. Grill och bad efter jobbet, även om man slutar 21.30.

När vi hade middag här i fredags fick jag tulpaner. De ger liksom någon slags falsk förhoppning om att det nästan är vår nu. Att den lurar bakom hörnet. Och det faktum att det är 5 grader varmt ute späder på känslan av att snart se snödroppar, krokusar och sädesärlor.
För att fira min dumhet har jag köpt lite saker på HM. Dethär blandannat:


Ett hårband. Jag har ett parstycken någonstans. Hittade dom inte i somras och inte igår när jag rensade garderoben. Så nu håvade jag hem dethär fina för dryga 30 spänn. Som hittat.
En kort klänning med långa ärmar är ju ett klart vårtecken. Tights och klänning. Världens bästa kombo.




Ett somrigt linne som jag vill ha min midjehöga svarta kjol till.
(Ska bara börja cykla till jobbet igen och träna lite så kommer det sitta som en smäck!)


Och ett par fantastiska örhängen som jag bara var tvungen att ha.


Inga kommentarer: