söndag 16 januari 2011

Kviberg och bio.

Igår var vi på Kvibergs marknad. Alltså. Herregud va mycket skit det fanns där. Det var helt otroligt!!
Kunde inte bestämma mig för om jag älskade det eller bara vara rädd för alla suspekta typer. Minst 90% måste varit stöldgods.
Man kunde köpa allt från mobiltelefoner till motorsågar och ägg. (Och Iphone 4g för 800 spänn. Plus att "herlurar" ingick. Dom måste vart stulna. Lovar.)
Hälften av de som jobbade såg ut att vara hämtade från Bronx farligaste gäng. Piuh!
Det var så jäkla kul. Vi köpte en tavla av en tjock svensk gubbe som inte såg ut som om han kunde ha stulit nåt som han sålde. Tavlan kostade 10 spänn och vi har ingen aning om vad vi ska göra med den.

Efter ett tag tappade jag känseln i mina tår och vi var tvungna att åka. Så vi for på bilutflykt till Lerum och tittade på fina hus och sjöar. Sen åkte vi till Allum, mest för att jag har hört att det var så bra. Det var väl inte riktigt så som jag hade föreställt mig. Plus att jag fick den äckligaste maten i mannaminne. Ljummen thaisoppa med fett som simmade omkring i hela tallriken...

Köpte varsin bulle, kokade kaffe och pensionärsfikade innan vi for till Balltorp för att kvittera ut Daniels julklapp hos brorsan. Tron- helkväll.Först middag och öl, sen film och snacks. Alltså orginalfilmen från -82.
Sjukt dålig!

Men kanske lite kult. Kan inte riktigt bestämma mig.





Sen for vi in till stan genom hellregnet och gick på bio och såg nya Tron. Den var bättre men inte alls min smak. Fast man ska väl vidga sina vyer emellanåt också? Bra effekter och förutsägbart slut.
Inte illa pinkat för en "killfilm".


Inga kommentarer: