onsdag 26 augusti 2009

Morgonstund har guld i mun

Eller?
Vaknade vid åtta av att det kliade på benen så jag höll på att dö. Fram med bedövningssalva(Xylocain som räddade mig under månaden av flugbitandet i Indien) och smeta på.
Jag ser inte klok ut. Jag tål inte myggbett. Jag har fotbollar på benen efter vistelsen ute på landet igår. I vanliga fall skulle jag ha ätit mina allergitabletter, men dom är slut och jag är för lat för att ringa pappa för att få fler utskrivna. Eller jag orkar bara inte gå till apoteket.
Jag är trött. Hur ska man orka den långa hösten när man redan i augusti känner som om det är november?
Fast det går på ett eller annat sätt. Jag är ju glad för att jag har ett jobb, det är inte alla som har. Plus att det nog är ett jobb som är fantastiskt roligt. Om jag bara kommer över mitt dåliga självförtroende.
Jag ska ge det en månad.
Så i slutet på september kanske det är kul på riktigt.

Efter insmetandet av salvan gav jag mig ut på en löprunda. Samma som igår faktiskt, dock lite snabbare idag. Mätte den igår och det visade sig vara 3 km istället för 2, så det var ju en vinst i sig. Och så mätte jag vägen till jobbet - det är visst lite över 5 km dit, jag som trodde att det knappt var 4. Haha, skönt.
Då kan man ju ändå säga att man cyklar en mil nästan varje dag, det är nog bra för hälsan. Har jag hört.

Nu ska jag slänga mig på sängen och fortsätta med denhär boken:



Läste dom får typ fyra år sen, fick dom i present när jag hade tatt ut skruvarna ur nyckelbenet och hade svintråkigt. Men jag fick aldrig den sista boken så jag lånade den på bibban för ett tag sen. Nu när man nästan har kommit in i den börjar den faktiskt bli rätt bra. (Inte för jag kommer ihåg nåt av det som hänt i de två tidigare böckerna, men ändå)
Alltid skönt att bara kunna läsa för skojs skull och inte för att man måste inför nån tenta eller så. En klar fördel med att jobba!

Inga kommentarer: