måndag 10 augusti 2009

med en känsla av ledighet

Även om helgen var riktigt pissigt jobbmässigt hade jag schyssta tider - dag på lördagen och kväll på söndagen.
det betyder långfrukost och en känsla av ledighet infinner sig nästan.
I söndags åt vi frukost på balkongen. Det var soligt och varmt och med smoothies, äggmacka och kaffe började dagen fantastiskt bra.




Anledningen till varför vi satt ute var faktiskt inte solen, utan denhär röran:





Det såg förjävligt ut. Helt sjukt va stökigt det blir om man inte plockar och plockar. Gu - jag både längtar och fasar över att bo större. Skönt för det blir inte lika stökigt så fort men det hinner spridas mer grejer på en större yta...
Blö. När jag bodde hemma hos mina föräldrar fattade jag inte hur man kunde tycka att det var viktigt att ha det rent, men nu alltså. Jag skulle dö om jag var tvungen att ha det som jag hade det då...Man såg inte golvet, allting låg längst ner etc.etc.

Det var iallafall soligt i helgen och vi tillbringade så mycket tid vi hann i solen vid Karstorpssön.
Mycket trevligt.
Eftersom jag har sett malingt melanom på nära håll nu i sommar är jag en jäkla solkräms-fascist. Deet betyder väl att ingen av oss kommer bli bruna i år. Men skitsamma. Hellre det än cancer.
Här är min blekpaj.




(Som jag by the way älskar ännu mer idag, om det nu är möjligt. Jag klagade på att jag var tvungen att ha mina nöd-trosor idag för allt annat var i smutsen. När jag kommer hem hänger det trosor och strumpor på tork i halva lägenheten och matlådor står i kylen. Tacktacktack! Bästa killen)

Inga kommentarer: