fredag 7 augusti 2009

en bra start

Och solen skiner fortfarande.
Jag är trött efter att ha vaknat 06.17 och insett att Daniel försovit sig.
Hjälpte honom med mackor och mat medans han sprang omkring och panikade med halva t-shirten på och ena strumpan i handen och hårvax i den andra.
Han hann nog iväg i tid iallafall hoppas jag, men jag hade svårt att somna om.

Gick upp och insåg att det fortfarande är underbart väder.
Frukost, lite msn och sen ombyte till bikini.
Här är jag nyvaken, osminkad och påväg ut:




Solning på taket och en bra bok. Tack - fin start på dagen.

Nu är jag hungrig igen och ska väl svänga ihop nåt innan jag cyklar till Karstorp för att ta ett dopp innan jobbet börjar.
På nåt vis känns allting lättare nu när jag vet att hösten har löst sig. Tillochmed vetskapen om att jag nog har 16 patienter själv ikväll (varav merparten är gastro som jag inte han nåt om) kan inte få bort mitt goda humör.

Ibland är livet allt bra fint.

Inga kommentarer: