fredag 21 augusti 2009

Hus utan toa?

Kan man klara att bo i ett hus utan dusch och toalett?
Här finns ett som jag kan tänke mig att bo i:




http://m2.capitex.se/ObjektBesk.aspx?guid=3LT3IOE6UGMS8SI1&typ=CMFritidshus

Mitt i stan, men ändå lugnt och skyddat. Pappa ringde och jag visade Emma som blev eld och lågor. Trissade upp mig och sen vart jag superledsen när Daniel inte alls var lika entusiastisk Men det är väl bra att nån tar ner mig på jorden.
Det kanske är lite jobbigt när vintern kommer att inte ha vatten eller tvingas pinka utanför husknuten mitt i natten.

Men tänk vad fantastiskt när det väl finns vatten och toa.
Och det är billigt.
Tänk om jag kunde få bo där. Klippa gräs och odla morötter (och bli typ 45 på en gång)
Jag hade nog gillat det.

Idag har jag bara chillat. Gått promenad med Malin i luren, duschat i lugn och ro, målat naglarna, legat i sängen och läst tidning, fikat med Emma, tvättat och fixat lite hemma. Det har vart riktigt skönt. Men samtidigt känns det som om jag och Daniel borde gå till banken för att kolla om vi kan få nåt lån. Pappa sa att han kunde stå som borgenär. Det var snällt. Men shit, vi måste göra det för att ens kunna fortsätta kolla på lägenheter, det är ju inte säkert att man kan få nåt lån.
Det vore för jävligt.

Jaja, jag ska ge upp husplanerna för nu. Åka och hyra film, köpa lite käk och dra hem till Emmas kollektiv och ha myskväll. Det ska bli skönt. Jag älskar att vara ledig!

Inga kommentarer: