tisdag 25 november 2008

försenad död

okej, nu dör jag snart.
jag är trött och hungrig och fantastiskt trött på att plugga.
det är so om nån däruppe inte vill att nåt ska gå bra ibland...
jag försöker göra en gammal tenta,men saknar två böcker och jag anar att alla svar som jag försöker få fram genom att bläddra i mina böcker, googla, läsa i kompendier eller kolla i anteckningar finns i just dom böckerna.
jag har letat och letat i flera timmar.
sällan jag är så uthållig på sånthärnt, men jag tänkte att jag skulle hitta alla svar idag,men har inte ens kommit hälften.
jag blir så lack.

men jag har iallafall skrivit ett mail på engelska till den indiske rektorn sanjiev och frågat massa grejer som vi måste ha svar på innan vi far.

och by the way så har min japanskaencefalit arm har svullnat upp.
undrar om det är farligt?
det vart inte så förra gången och nu är jag lite nervös att han gjorde fel igår när jag fick det.
han stack som ner sprutan snett uppifrån istället för vinklat rakt ut från armen som förra gången.
och nu är det aldeles rött, varmt och svullet under sticket, kanske 10x10 cm.
(enligt mina sjuksköterskeskills tyder det på en inflammation)
så jag undrar helt sonika om han sprutade subkutant istället för intramuskulärt.
jävla nybörjare.

jag ska hålla koll på det iallafall, jag vill ju inte leva utan högerarm.

såg förresten lite av himlen kan vänta förut och får en stor klump i magen varje gång jag tänker på det.
det är hemskt,men jag måste ändå se det.

Inga kommentarer: