tisdag 24 februari 2009

trasigt nät.

Mitt internet har varit trasigt ett par dagar nu.
Nåt som är ännu mer irriterande än att ha ett långsamt internet är att inte ha nåt internet alls.

I söndags var vi i alla fall i Pune. Det är en stad på 2.5 miljoner invånare som ligger 3-4 timmar härifrån med bil.
I Pune hittade vi ett zoo med massa fancy djur och ett köpcentrum.
Jag fyndade mej en alldeles egen finklänning från Tommy Hilfiger. Hurra!
Om den inte blir för sliten här så ska jag ha den när jag tar examen om 3 månader!!!
SHIT,SHIT. Jag blir snart vuxen på riktigt!
aaarrgghhh! Hjälp.

Här är klänningen iallafall. Plus lite smink och smörj som jag fyndade.
Det gynnar att kronan är högre än rupeen :)





Annars har det inte hänt så mycket. Vi pluggar på och försöker att inte dö i hettan. Idag är det typ 100 grader varmt och man blir helt svettig bara man stoppar näsan utanför fönstret.
Det är rätt tråkigt med plugget, känns ibland som om vi gör olika mycket, det är inte bra, föder liksom irritation.

Camilla följde med mej och fick internet fixat idag, det är helt sjukt skönt.
Fast det tog typ en timme att få iordning.
Betala på ett ställe där dom fick låta nån stackars student översätta för dom inte kunde nån engelska, sen ner ett par våningar med ytterligare en person som tog oss till ett annat kontor där vi fick vänta 30 minuter innan sidan som skulle fyllas i hade laddats upp.
Puh.
Inte lätt att vänta så länge när man är bajjig som jag är mest hela tiden. Det är rekordmånga dagar nu. Jag tycker att det kan gå över snart, blir som trött på det.

Sen fick jag ett paket idag av mamma och pappa med lite tidningar, böcker, godis och smått och gott i. shit vad glad man blir för såna grejer nu. Känns som man vart borta i en evighet, men snart har ju halva tiden gått. Fattar inte egentligen. Hur har det gått till? Vart tog all tid vägen?
Ganska skönt egentligen att känna så.
Nu ska jag snart och träna om jag inte måste leka med herr toalett igen.
Får se.

Inga kommentarer: