söndag 8 februari 2009

because i love you

jag önskar att jag var lite närmre hem.
fick ett mail från min klasskompis anton som är på praktik på irland.
han saknade sin tjej så han skulle åka hem till helgen.
fan va orättvist. jag vill med åka hem.
bara för att boosta och för att träffa folk.
och daniel



han är den finaste jag vet.
och nu finns ingen hemma som kan ta ut honom på korvgrillning och glöggfika i parken. uuäääh. jag längtar tills påsk.

har precis kommit hem från världens mest meningslösa lediga dag.
gick upp 05.20 imorse för att vara med på ett jävla maraton som inte var ett maraton, 3 kilometer skulle man gå för att sedan bli inlåst tillsammans med flera tusen personer som har ett enda intresse - glo på oss så mycket att dom spyr. hurra va kul. det var väl nån prisutdelning kan jag tro, men inget vi fattade.. vakterna sprang runt och slog på folk som inte gjorde som dom sa med sina metallpinnar och då tyckte vi att det blev obehagligt och använde vårt vita skinn för att ta oss därifrån. fick nån stackars vakt att hitta nyckeln till hänglåset där vikitga personer fick gå in och ut och såg till att vi blev en av dom. tack.

sen var det nåt jävla "seminare" som har vart sjukt tråkigt. fattade kanske 20% av vad som sas och resten var bara sånt som var självklarheter för oss svenskar - typ att man borde följa upp behandlingen på patienterna, att kvinnor också borde få vård och att man måste se till att folk på landet kan få vård.
kunde vart kul - men - nää.

nu har jag ont i huvet och ont i magen, tagit värktablett och omeprazol, fick neggiga ord mot mej så jag gick hem. dom andra är kvar och dricker te men jag pallade inte.
så nu sitter jag här och är lite ensam.
och har jag inget att göra. har en bok kvar som inte är utläst så om nån har lite böcker och pengar över är det bara att skicka.
jag skulle bli svinglad.
eller ett brev, saltlakrits, tidning eller nåt annat svenskt. flintastek kanske?
eller en öl.
arghargh.
jaja.
nu ska jag fortsätta att göra ingenting.
röd tråd i inläggen..hmm..nää.

Inga kommentarer: