tisdag 10 februari 2009

påfågeln

när vi var på den extremt långa och tidvis tråkiga uppvisningen på littel flower school var det visst itne bara vi som var uttråkade.denhär underbara lilla fågeln hade fasnat på min kamera. inte så bra bild kanske men en blick säger rätt mycket...



idag fick vi födelsedagstårta (på det stället där vi brukar äta)i utbyte mot ett foto med födelsedagsbarnet. som taget!
så våran ytterst nyttiga middag bestog av pommes till förrätt, stekt potatis med lite grönsaker (dränkt i olja), ost i olja och stekt naan (vitt bröd som man äter med) och födelsedagstårta, kummin och socker till efterrätt.
fantastisk diet här.

och så har jag fått veta att det är flugor, inte mygg som biter mej under nätterna. har fått allergitabletter som ska göra att det inte kliar, men jag ställer mej skeptisk till dom (vet ju att hostmedicinen var sådär) plus att det känns som att det enda som hjälper är att få bort flugorna. dom sa att du skulle spraya mitt rum idag med nåt som dödar flugorna,men har jag hittills dödat 3 stycken, såd et funkade sådär. inatt ska jag sova med kläder, myggstift, myggrejen i väggen och takfläkten på. dom ska inte få tugga på mej mer dom små jävlarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag hade inte kunnat sova om jag visste att det var flugor som åt på mig... men så har ju jag enorm insektsfobi också=) Hoppas de kan ordna så de dör iaf, flugor som bits förtjänar inte att leva!!! inte i ditt rum iaf! Söt bild på den uttråkade fågeln=) Som sagt, det va visst inte bara ni som hade tråkigt! kram på dig!

en fis i rymden sa...

haha,nej jag vet - jag hatar med alla äckliga djur nuförtiden. det är fantastiskt. gammal och schåpig.
(eller hur det nu stavas)
jag ska börja föra krig på riktigt nu.

och visst är han bedårande. riktigt sur.
hans föräldrar måste vara riktigt stolta :)