lördag 14 februari 2009

lördagen den 14:e februari

alla hjärtans dag.
och den jag vill vara med sitter på andra sidan jorden (nästan iallafall, åtminståne 16 timmar bort med flyg)
det suger lite.

jag tog iallafall ett kort nyss så ni får se hur jag ser ut och att jag tänker på er allihopa därhemma.




annars har det vart lugnt. sista dagen på praktiken och jag gav bort lite choklad och kompresser. mycket uppskattat.
lugn dag och typ inga patienter.
slemmot sa att det är bra att jag inte har körkort och måste cykla, för jag behöver röra på mej med tanke på hur jag ser ut.
tack. fin avslutning. jag vill inte prata med honom mer, han är fan knäpp.
plus att han var taskig mot en liten pojke (som hade benen fulla av infekterade sår eftersom dom bor typ i en smutsig hydda) som var skitduktig och knappt grät när dom skrubbade rent såren och la om dom. (hårdhänt)
vi tyckte att dom skulle uppmuntra lillkillen och säga att han var duktig, men det ville han inte för att 1) grät lite (typ 2 droppar)
2) fick skylla sigsjälv för att han var smutsig
3) bodde skabbigt
4) inte hade sökt i tid.
vart tog empatin vägen?

ikväll har vi vart i Shiridi (typ 45 minuter härifrån med bil) och druckit kaffe. det var första gången det faktiskt var gott kaffe! jag och Sara delade på en chokladkaka och mådde illa i typ en timme och killen som fyllde år (han vi träffade för ett par dagar sen som ska plugga i lund) insisterade på att betala allt och vi vart nästan osams.
sen insisterade han på att vi skulle åka och äta lite, men vi orkade inte så dom beställde in typ cola och pommes. det var kul och så tills hans kompis undrade varför jag inte åt mer pommes.
jag sa att jag inte orkade och då sa han att han visste att jag visst ville äta upp dom.
"jasså?"
"ja - för du är en sån tjej."
"hurdå?"
"ja, min moster är fan stor men du är enorm."
fyfan - vad är det för fel på alla här? varför ska man vara en speta och varför i hela världen måste man påpeka jämt och ständig att jag är tjock?
räcker det inte med att jag vet det och att jag försöker ändra på det (som visserligen går sådär när man är i ett land som har socker i allt?
nästa gång nån säger nåt kommer jag flippa. jag orkar inte höra det mer, jag blir fan ledsen.
det tog liksom udden av kvällen.
och såå tjock är jag väl inte? eller?
jag kanske har helt fel uppfattning om mejsjälv, lite som i dendär filmen när hon är jättetjock men han inte ser det (ni vet. jag kanske egentligen väger 120 kilo :C
uuäh.

saker jag saknar när jag är här:

att vara normalstor. här passar inte skorna eller armbanden och det har ju inget att göra med fett.

maten i Sverige jag längtar efter fräscha sallader och fullkornsprodukter. riktig musli utan socker. mat utan olja.

kunna dricka vatten ur kranen.

min mens. den har inte kommit än och jag undrar varför det dröjer så, det har det aldrig gjort. försökte stjäla ett gravtest idag från vårdcentralen men jag hittade inga.

alla vänner. jag säger det igen, jag visste inte att jag var så hemkär.

mjuk säng och sköna kuddar. här är det en planka man sover på. kanske bra för ryggen, men fan inte bra för ett trasigt nyckelben, det är ömt varje morgon.

kunna skicka gratis sms.

lite till, men det kan jag inte skriva för dethär inlägger blir snart 3 mil långt.

imorron hade vi egentligen tänkt åka till Pune och shoppa lite tjejgrejer - örhängen, mascara, fotlänkar osv men vi glömde beställa bil. typiskt. så vi ska plugga istället. kul.

men tja. det är ju alla hjärtans dag. jag borde vara glad.
ska tänka positivt.
nästa gång ska jag göra en lista över bra grejer som finns här så ni inte tror att allt är pest och pina bara för att nåra idioter är taskiga mot mej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte tjock!!! Det är värsta skitsnacket sen... jag vet inte när...

När du får tid över, typ sommarlov och så, ta med dig mannen i ditt liv och titta förbi. Vi har nämligen fått tag på en lägenhet där vi flyttar in i början av mars :) Där kan man äta sallad och dricka vattnet ur kranen och müslin här är verkligen inte söt...

en fis i rymden sa...

åh tack!

klart jag vill komma! och daniel vill säkert med, han har fått värsta reslusten :)
gynanr med riktig mat alltså. det saknar jag nog mest.

kul med lägenheten! hur ser den ut och allt sånt! och skönt att ni hinner flytta iordning allt innan barnen kommer. hur går det med att hitta alla prylar?