tisdag 24 februari 2009

giftiga ödlor och brist på kallvatten

såhär ser jag ut nu.



jag är helt slut.

i eftermiddags när jag surfade lite på internet så såg jag nåt fara förbi i ögonvrån. men det var nog inget farligt tänkte jag.
sen for det förbi igen.
shit, vad var det??
när jag tittar upp är det en ödla mitt framför ogonen på mej.
en ljus.
en på mobila kliniken sa till camilla att alla ljusa ödlor var giftiga och att man skulle akta sej för dom.
gaaah!!
jag försökte vifta ut den med mitt block.
det gick sådär.
efter mycket om och men sprang jag och hämtade camilla (hon är bra på att döda djur och hon kanske visste om den va giftig)
tillsammans försökte vi hitta nån osm jobbade här, men alla var som vanligt spårlöst borta när man behöver dom som mest.
tillslut fick jag reda på en stackare som jag försökte förklara att jag hade en ödla på rummet. han fattade ingen men jag fick tillslut med honom hit.
givetvis var ödlan borta och han trodde att jag var livrädd för en liten skalbagge som satt på utsidan av fönsterrutan.
lol.
jag ritade en teckning på en ödla och låtsades att jag var en.
vid dethär laget var sara, camilla och fyra jobbare och en vakt i mitt rum och letade efter nåt som doom inte visste vad det var.
efter min fina imitation och med hjälp av bilden gick det tillslut upp ett ljus när dom fattade vad dom letade efter.
det var bara det att den fortfarande var borta.
tillslut vart det så pinsamt för att vi inte hittade den att jag sa att det var okej och att den kanske hade gått hem.
då skrattade dom och sa att det var som den kvällen det luktade konstigt i saras rum (luktade typ bensin-gas-parfym. dom letade igenom allt, vattentanken på taket ja, you name it - tills dom hittade en gammal luftrenare som låg uppepå hennes lampa och blitt aldeles för varm och börjat lukta faan).
dom gick men kom tillbaka med en bambupinne som jag skull använda mot ödlan.
kul.

vi gick och tränade på gymmet (trots att jag var osäker på om jag skulle hinna hem innan jag var tvungen att gå på toa igen. jag hann) och efter det så vart jag som en liten våt trasa.
(och by the way funkade inte kallvattnet så det var som att bli kokt när man duschade sen. hur ofta händer det liksom? )

men när vi kom hem satt ödlan på AC:n.
jag försökte tappert schasa ut den (kan ju inte döda så stora grejer) men då smet den in under AC:n och vägrade komma fram igen. cp.

vi gick och åt och så var den framme när vi kom hem.
fyfan säger jag.
det tog säkert 30 minuter att få ut den och då var det sara, jag och en jobbare som med gemensamma krafter fick den genom dörren.


och nu sitter jag här.
svintrött och vill gå å lägga mej.
men jag måste skicka ett mail först och hotmail håller på och hakar upp sej...
suck.

Inga kommentarer: