tisdag 17 februari 2009

jobbångest

jag har en släng av jobbångest.
istället för att springa runt på intervjuer så sitter jag hä i indien och kan inte göra så mycket mer än att skicka in ansökningar och hoppas på att dom tycker jag låter vettig :C
det känns sådär halvkul, ni vet. typ som att alla andra får jättebra jobb och jag kommer få jobba i hemtjänsten som undersköterska.
uäh.



jag vet ju att det säkert inte är så, men jag bara hör att alla får bra och roliga jobb hela tiden och jag får inget.
om jag får jobba i äldrevården så jobbar jag hellre inte alls.
jag vill ju göra nåt jag brinner för, nåt där det går undan och är stress och press.
jag vill vara på en akutavdelning, inte nån där man går och såsar och ser dum ut.

så om nån sitter på ett sånt jobb, snälla ge mej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du kan ha större chans att få nåt roligt jobb eftersom du är i Indien! Är ju värdlens bästa erfarenhet att ha sett ett sjukvårdssystem som skiljer sig så mycket från vårt.

en fis i rymden sa...

jag hoppas det, försöker hitta nummer så man kan ringa till nån avdelning bara. men det är den vanliga känslan av att inte räcka till. och att "alla andra" redan har jobb...
buhu. hur ska det gå.
har du jobb än?