tisdag 17 februari 2009

listan

Okej här kommer den utlovade bra- listan:

Alla är så otroligt snälla här. Tex. Dom åker till jobbet 22 på kvällen för att nån låst sig ute. Om man ringer och frågar vart man kan köpa träningskläder får man tillbaka ett telefonsamtal där alla affärer med sportkläder rabblas upp (typ ett ställe)

Man får skjuts överallt. Utan att be om det (kan ju va både bra och dåligt)

Flickor betalar INTE för nånting ( vi gjorde det igårkväll när vi va och käkade med han som ska till lund, Sankalp, och fick skäll)

Flickor har separat tid på gymmet (som vi signade upp för igår. Ett litet gym med de flesta maskiner. Man får betala extra för löpbanden och liknande maskiner, men dom funkade inte för det fanns ingen el. lyckat.) Man slipper i alla fall bli uttittad och är typ starkast av alla.

Allt är BILLIGT! Man kan typ köpa vad som helst och känna sig som en kung.

Vissa saker i matdjungeln är riktigt jäkla goda. Det gäller bara att hitta dom och sen komma ihåg vad dom heter.

Vädret. Man behöver inte tveka en sekund när man ska klä på sig på morgonen. Hmm, undrar hur vädret blir idag. Varmt, blå himmel och sol är det eviga svaret.

Att jag börjar bli brun. Visserligen brun med bonnbränna, men ändå. Plus att jag blir brunare än dom andra två.

Tja. Det var väl det. Finns säkert 100 fina saker till, men jag orkar inte. Har som paus i transkriberandet och orkar inte skriva mer med mina sladdriga fingrar…
Fick förresten VG på designen. Allt slit vi la ner känns nu plötsligt lite bra. Nu är det bara att lägga allt krut på c-uppsatsen. Men ååh, va tråkigt det är!

Ikväll ska vi i alla fall på middag. Det ska bli kul. Två från vårdcentralen, labbtecknikern och mama. Tjoho.

(har fortfarande inte fått röda veckan. Känns sådär kul. Plus att ska man chansa och dricka öl ikväll? Råd och tips bitte)

4 kommentarer:

Valle sa...

Klart att du ska dricka öl. Enjoy! Det vet väl du som sjuksköterska att ändrade levnadsförhållanden, stress, saknad och en hel massa grejer som du säkert upplever är vanliga orsaker till oregelbundenhet i mensen. Jag var utan i åtta månader för lite sen. Snacka om skönt!

en fis i rymden sa...

oj, shit - åtta månader. det skulle jag nog klara av (bara man visste att det inte var nåt därinne)
jag drack två glas öl och alla andra vart fulla så det var halvkul ändå :s
men ölen var god iallafall. kan rekommendera indisk öl - lite söt men god!

Anonym sa...

Jag säger det samma! klart att du ska dricka öl. Min mens flyttas bara jag är lite stressad (och jag äter ändå piller... kanske ska kolla upp det där...) Och du har ju haft både ned och uppgångar både fysiskt och psykiskt! Inte konstigt att den inte kommer då=) Om min är sen brukar den faktiskt komma när jag dricker för att kroppen slappnar av då (eller nåt, min egna teori)

en fis i rymden sa...

ja, jag hoppas det! men usch - jag gilalr inte iallafall.
men ölen var go. kingfish om den finns demma så borde du testa :)