tisdag 28 april 2009

tillbaka på friskis

nu äter jag hemmagjort smoothie på tranbär, blåbär, hallon, banan och yogurt.
jag ser såhär sportig ut :



jag är så glad för linnet, köpte det i mumbai och betalade (rätt dyra) 250 spänn för det. men jag gillart och det är huvudsaken.
om en timme ska jag och emma åka och träna.
igår på gympan fick jag sånt lyckorus.
det kändes att jag verkligen var hemma nu. tillbaka på friskis med emma.
kalla det endorfiner eller att vara hemkär.
det var som att studsa på moln iallfall.
efteråt stog vi en timme i solen och pratade om allt och inget.
hon är bra, emma. jag kan säga nästan vad som helst till henne och hon är så jäkla bra på att ge råd.
jag gillart!

daniel är och fixar ett löplopp på campus som jag lite hade velat vara med på, men jag har ganska myclet träningsvärk och vill inte göra mig till åtlöje för alla genom att komma imål typ en timme efter alla andra, så det får bli vanlig gympa.

några kompisar ska till vatra och gå på te- och sconesbuffén men jag bangar. dels kostar det 80 spänn och dels är scones asonyttigt. det blir typ 9 point för en liten om man ska räkna med pålägget. och man äter minst två, kanske tre. hade jag ätit två betyder det att jag inte får äta nåt mer under hela dagen. totalt ovärt.
men dom är sura för att jag är töntig och inte vill äta onyttigt, men det skiter jag i. hellre att jag själv mår bra än att dom gör det.
dom får väl tycka att jag är fånig då, men jag tränar hellre än att smälla i mej nåt som jag vet att jag kommer må dåligt av i efterhand.
så är det. jag försöker tänka på vad jag äter, och jag ska gå ner i vikt.
thats it.det är skönt att ha bestämt sig.
och det är så sjukt skönt att ha kommit igång med träningen igen.

Inga kommentarer: