måndag 20 april 2009

både och

idag har jag vart och träffat chefen där jag ska jobba i sommar.
jag har också vart patient på samma sjukhus.
det var jättekonstigt.
det var inget allvarligt jag var där för, man tar ju som tjej cellprover för att kolla så man inte har cellförändringar och kan få cancer i livmodern.
självklart (varför inte liksom) hade jag nåt på gång och fick gå igen. fint sätt att börja veckan på.
ligga i en stol och bressa och prata om indien. uäck! och ont gjorde det. lite som att bli av med oskulden igen. fast det kan berott på att hon klämde mej, inte hade rätt storlek på instrumentet (försökte lyssna på anledningen, men det gjorde så ont att jag var tvugna att tänka på dom indiska kvinnorna. klarar dom att föda barn där klarar jag väl av att ta ett cellprov. även om det gör ont)
hon var jätterar och det var inte hennes fel, men jag gillar inte att visa fiffi för främlingar. inte över huvud taget.

jaja.
sen vart det lite väntan, tröstade mej med en kaffe från pressbyrån (som både var dyr och äcklig), läste tidningar och lite ur min bok. hadfe lite dåligt samvete för att jag inte pluggade.
sen gick jag och träffade min chef för sommaren. hon var hur rar som helst.
får hyfsad lön efter jag skickat in min legitimation och det verkar lite flexibelt med schemat.
det gynnar ju.

påvägen hem handlade jag och sen for hem till daniel.
det jag är mest nöjd med hittills idag var beslutet att cykla imorse.
det är bara 5 km men det känns när man har haft 13 tänger instoppade i fiffi.
(13 var det inte men det kändes så)

Inga kommentarer: