söndag 19 april 2009

årets damsittning

tillbaka i nutid.
igår var vi ute hos jonas och hanna och målade deras hus.
eller inte bara huset utan även halva mej. doppade självklart håret i färgen ( som tur var va gul så det inte syntes så mycket) och slabbade ner hela tröjan.
men så får det gå när man står på en stege 100 meter över marken och det springer omkring barn och djur aldeles för nära, sådär nära att man hela tiden tror att man ska trilla ner.
det bjöds på klyftpotatis och grillning. årets premiär för mej!

efter en stressig bilfärd in till stationen och en fin liten löptur till rätt perong innfann jag mig äntligen påväg tillbaka till skövde.
fixa allting så fort som möjligt, välja klänning, sminka och allting på en timme.
hann platta högersidan av håret. hurra. jag var assnygg.

som tur var hade emmas kompis en extra plattång så jag fick platta på förfesten.
här är vi efter plattningen, moa, jag och moas kusin rebecka.



sittningen var som sig bör. lite för lite mat och lite för mycket vin.
dåliga spex men ett underbar stripp i slutet.
martin och erik var fantastiska!
dom gjorde hela kvällen!

nån smart idiot hade blandat i mandel i min efterrät men efter en må-illa-paus hemma på nån timme var vi redo för att gå tillbaka till kåren och typ alla var där, det är så jävla kul då!
dansade och bara hade det riktigt gött.
träffade alla som man inte träffat på för länge och mycket kramar och sluddriga
" jag älschkar dej" till höger och vänster.
helt klart en underbar kväll!

idag har jag trotsat min bakfylla och cyklat upp på billingen, gått på walkabout, grillat kycklingkorv och plockat vitsippor.

snart ska jag göra bakad potatis med räkröra.
argh.
gott OCH nyttigt.

Inga kommentarer: