söndag 28 december 2008

seghet

jag är dålig att uppdatera.
men nu har daniel fixat att jag kan surfa på det trådlösa internätet på min dator - hurra. det betyder att jag kan skriva här.
jag gillar ju inte tanken på att min familj skulle läsa nåt här. inte för att jag tror att dom har adressen,men man ska väl inte uppmuntra till att hitta hit liksom.

igår var jag ute med några av mina bästa - och äldsta vänner.
jag och karolanna gick på mellandagsrean på förmiddagen (hon köpte bralla och jag köpte solkräm och after sun)
daniel kom in till stan lagom tills hon var tvungen att åka hem. vi åt på by george och jag vart besviken på att det inte alls var lika gott som det var när vi alltid hängde där förr.
sen provade daniel kängor i timmar och jag pratade fjäll med oskar och merete.åh - jag får sån skogs- och fjäll - länktan.

nåväl.
väl hemma gick vi 2.5:an för att sedan stressa mej iordning för ett stycke indisk mat med malin.tvärgott men lite dyrt.
fast det är det väl värt, vi ses ju så jäkla sällan så man får väl kosta på de få tillfällena.vet inte när vi sågs sist...
efter det kom karolanna in och vi gick till the blob eller glog eller what ever det hette.
träffade skåning igen och gjorde obcena gester till varann hela kvällen.
efter tredje ölen kom daniel bladh med mjölbygänget äntligen till stan och det var länge sen jag skrattade så sjukt mycket kan jag säga.
fyfan vad jag gillar mina kompisar




jag är så lycklig när jag är med er.
tack för igår. och tack för ett hysteriskt fnitteranfall efter missödet att gå in i fel bil när vi trodde att det var min lillebror (som var svarttaxi åt oss) dock vare en vettskrämd liten brud som satt i baksätet och krampaktigt höll i bildörren.


imorse var det sådär sanslöst vackert ute.
soluppgång, sju minusgrader med klar och hög luft.
var ute en timme innan frukost.
sen tittade jag på tv - själv. det har jag inte gjort på aslänge och gu va gott det var.
på eftermiddagen kom daniel hit och vi lufsade runt i skogen tills han plurrade och vi fick göra upp en eld för att torka hans sko och strumpa och byxa.
(vi hade med oss vedträn och tändstickor utifall att. och vi eldade INTE i naturskyddsområdet inte. bara lite kanske)
sen har jag, mamm och papps vart på vattengympa och nu är jag helt slut.

hittade just lampknappen och insåg att jag har stavat fel här och där.
orkar inte ändra allt.
hav överseende.
jag ska stupa i säng nu.

imorron blir det jakt på billig extern hårddisk och ev. nytt batteri till datorn så man iallafall kan flytta den mellan två kontakter utan att det stänger av sig.
och så måste jag plugga. fyfan. jag får ont i magen av dethär.

men nu är det tandborsten som gäller.
och imorron ska jag bli bättre på att berätta grejer.

Inga kommentarer: