fredag 19 december 2008

bösdaykalas

igår hade jag en sån fantastisk födelsedag.
eller den böjade egentligen i förrgårkväll. jag, moa och evelina satt här hemma och drack öl, åt gottis och tittade på bonde söker fru. eller tittade och tittade - vi pratade mest. förlovningar, folk och annat smått och gott.
evelina och jag bestämde att vi skulle gå till kåren och daniel hakade på. fint. massa gammalt folk och det kändes som om man var tillbaka till första terminen igen.
karolinapi kom dit med erik och det var hur roligt som helst att bara glida runt och känna nästan alla.
tolvslaget kom och jag fick en lussebulle med ett ljus i och alla, verkligen varenda kotte - tom dom tyska utbytesstudenterna sjöng och jag skämdes.
sen fick jag tre stora shots av karolina och vart kanonfull. skimmerdimman på so to speak.
tryckte på alla knapparna i hissen - för det var jag ju värd - jag fyllde ju faktiskt år...(kan tillägga att jag även tryckte på larmknappen)

nåväl.
vaknade på morronen med en gnutta illamående i kroppen. daniel gjorde fin frukost och sen låg vi i sängen och bara var tills jag var tvungen att gå till skolan för att fixa lite med c-uppsatsen och visumansökningarna.
fixade lite grejer på stan och tog kort i en automat.
hem,städa och fixa födelsedagskalasfika.
frida och sofia kom och fick slänga ihop en skitgod äpplekaka medans jag fixade marängschwissen.
sen kom alla.
det var en riktigt bra kväll och alla mina fina vänner var här.
eller nästan.dom flesta iallafall.
och massa fina grejer fick jag. dom är så snälla.


här är philip när han tar av den lite sega chokladsåsen. man fick ha tålamod om man skulle ha nåt av den, den vart som lite tjock.
"men den som väntar på nåt gott" sa han och så fick han vänta.




här är jag. med en sked i munnen.
charmigt.



och här är nåra av mina fina vänner.
hurra vad jag tycker om er!!
och vad jag tycker om att träffa alla på en gång!!




nu ska jag snart cykla och träna.
så mycket goa grejer som jag har ätit sista dagarna har jag nog inte ätit sen förra året.
ska bara posta lite kort först.
och ett par brev.
puh.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin födelsedag verkar du som sagt haft=) Glömde visst säga nåt om ryggen, var så mycket annat i huvudet, men det är mycket bättre nu efter räddningen från kiropraktorn=)

en fis i rymden sa...

det var bra ialalfall!
dom är fantastiska domdär kiropraktorerna :)