måndag 29 december 2008

länktan

det är så dummt, jag länktar alltid till det som jag inte har.
det är liksom med nästan allting jag gör.
(allting förutom daniel, han är jag mycket nöjd med)
jag ska snart till indien där det är 30 grader varmt och ändå vill jag åka hit:





har googlat priser och avstånd och allt.
riksgränsen.
milsvida utsikter från topparna. hur mycket offpist man vill.
total frihet när man svettig och blöt kommer upp på toppen med snöskorna på och snowboarden på ryggen.
av med ryggan och på med snowboard, hjälm och glasögon. på med vantarna och dra upp dragkedjan i halsen.
kisa nerför fjället efter bästa repan.
vart finns det mest fluff?
ta den första svängen lite osäkert och sen hitta känslan.
mjuka svängar med skärande kanter.
vinden i ansiktet och ett leende från öra till öra.
ett hjärta som bultar.
ååh.
jag SAKNAR det.

och jag länktar efter nästa vinter när det kan bli en verklighet.

Inga kommentarer: