onsdag 10 december 2008

Mmmbop

varför inte börja en fin sovmorgon som denna med lite nostalgi?
fick spotify av bästa killen så nu ska det botaniseras bland musikens under och detta var den fösta låten som kom upp, fantastiskt.
kommer ihåg när jag fick denhär skivan av karolanna i födelsedagspresent - jag var helt lyrisk, hennes låtsaspappa hade köpt den i USA.
(detta var typ -97 så det ursäktar en del iallafall)




nåväl.
snart har jag seminarie och ska redovisa den naturvetenskapliga paradigmen för min korkade del av klassen.
dom kommer bara förstå hälften.
det är underbart.
(för er som inte vet har vi som ska utomlands varit tvungna att byta del av klassen och numer går vi i specdelen. våran del är ju klart mer ambitiösa och målinriktade än domhär. riktigt spännande när dom avbryter föreläsaren och ber honom använda ett lättare språk för att de inte förstår ord som "naturvetenskapliga revolutionen" eller "paradigmskifte"
det är fantastiskt.)
undrar om det är idag som bägaren kommer rinna över för nån av oss och vi kommer skrika rakt ut.
fast det är iallafall skönt för man inte kommer få så mycket svåra frågor, jag brukar ju va så jäkla nervös innan - hatar att prata inför folk. men just nu känns det inte nåt i magen. gynnar.

oj. mycket negg idag.
jag vart iallafall lite lugnare och gladare efter träningen igår.
tur att emma drar iväg mej fastän jag inte orkar ibland.
var helt slut efter första kvarten men det var bara att fortsätta.
fantastiskt skönt efteråt.
vad skulle man göra utan träning?
ikväll blir det dock ingen, vi ska till marie-louise och andreas och fika och titta på lilla bulan i magen.
det ska bli roligt. dom är så lyckliga.

sen ska vi väl försöka få ordning på visumet, se om sara fick nytt pass igår på polisen så hon kan stanna i sthml på måndag. annars kanske det blir en tripp uppåt och kanske en fika med mats.
nå.
kanske skulle jag läsa igenom det jag ska säga, det är ju trotsallt bara en halvtimme kvar...

Inga kommentarer: