onsdag 30 september 2009

jobbsörjan

Nu är jag tillbaka i vardagen igen. Jobb och mat och lite mer jobb.
Men det är kul.
Man får klä på sig fina kläder och svettas lite var dag

Annars var Linköping riktigt jäkla kul, träffade massa kompisar, fikade, gick promenader och gullade med hundar och bebisar (och farmoroch farfar. Lite shopping vart det också.
På det stora hela var det riktigt lyckat.

Nu försöker jag boka om mina tågbiljetter till Kalmar, men jag har suttit i kö de senaste 20 minutrarna och är fortfarande inte bättre än plats 13. Jag köpte för en gångs skull ombokningsbara biljetter och det var ju tur för då funkar det med Pärs begravning och det. Om jag bara kommer fram nångång.

Annars är det största problemet just nu schemaläggningen på jobbet. Vi har ju ett (i teorin) fantastiskt system men "önskeschema". Så just nu lägger jag ner hur mycket jobb som helst på att försöka knåpa ihop ett schema som jag vet att det kommer ändras om till oigenkännlighet när det är klart.
Trist men nödvändigt.

Inga kommentarer: