tisdag 22 september 2009

Fullt upp

Imorse åkte jag, Josefina och Emma till sjukhuset för att skära bort mina cellförändringar. Eller dom fikade och jag blev skuren i.
Schysst fördelning! Det gick rätt bra, men läkaren råkade skära lite för mycket, hon kom åt "på väg ut" och råkade därmed skära där jag inte hade fått bedövning (som by the way gjorde mig helt darrig och skakig) och jag var väl på det stora hela bara jävligt glad att hasa ut därifrån.

Emma köpte kaffe och en chokladboll till mig så jag fick skaka klart innan vi åkte hem igen. Jag berättade om min trevliga chef under tiden.
Igår när jag frågade om jag kunde få ledigt för att åka på Pärs begravning sa hon: Hm, nja. Var det någon närstående? (Hon sa det verkligen på ett sätt som att hon tvivlade på att det verkligen var någon som hade dött och att jag ville vara ledig för att typ gå på stan och shoppa)
Jag vart så chockad och nästan förolämpad så jag började gråta. Haha. Det vart nästan komiskt. Hon mumlade nåt om att ja, det var det tydligen
Så hon fick erbjuda mig en stol medans jag snyftade fram hur det hade gått till och att jag inte hade kunnat gå på traumalarm sista veckan. Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera och låter därför helt enkelt bli att gå på dom, hänger med dom vanliga patienterna istället.
Det slutade med att jag iallafall fick ledigt. Det var ju fint.
Men det är ju märkligt va folk kan vara okänsliga. Hmpf!
jag ska väl inte behöva förklara hur och vem som har dött för att få åka på en begravning, det har väl inte hon med att göra!?

Nåväl. Efter att ha blivit hemskjutsad sov jag nån timme medans Daniel lagade årets äckligaste mat.
Brända nudlar med groddar till typ.

Efter den fina uppladdningen gick vi till banken för att se om vi var trovärdiga att köpa en lägenhet.
HURRA!!
Lånelöfte är kirrat så nu blir det att leta lägenheter på heltid!
Sjukt glad för det! Det väger nästan upp för alla andra jobbiga grejer som händer hela tiden.
Det dunkar dovt i magtrakten sen operationen och det regnar ute men jag är rätt nöjd ändå.

Firar med dagens outfit, min fina skjorta jag köpte i Göteborg:

Inga kommentarer: