måndag 7 april 2008

x

"tid har förlöpt
dagar har gått
månen har vandrat sin väg
genom vitt och svart och grått

jag har saknat ditt skratt
jag har saknat ditt hår
jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går "

jag har ett gammalt ex som jag fortfarande tycker om. alltså inte tycka om på ett kärleksfullt vis, utan som en kompis. en såndärn bra kompis som jag kan bli arg på och tycka är dum i huvet ibland,men som jag ändå vet att han kommer finnas kvar. vi hörs sällan och ses ännu mer sällan, men jag tänker på honom ibland.
förr hördes vi mer. innan jag fick en ny karl.
det är inte för att han har sagt nåt,men det känns liksom inte riktigt rätt att hänga med sitt ex när man är ihop med nån annan.
förstår ni vad jag menar?
det är svårt.
vi pratade iallafall häromdagen. och så uppfylldes jag av nån slags saknad - om allt vi gjorde förr,när vi var yngre.
alla knäppa skogsturer, stavhoppning med björkar, fester och läger. det är inte lätt såntdärnt.
han sa att jag verkade ha väldigt fina kompisar och att han önskade att han fick ha det med.

det var lite som att han ville komma och hälsa på men inte riktigt vågade fråga.
och jag sa inte att han fick.

jävla meck att styra ihop livet ibland.

Inga kommentarer: