tisdag 8 april 2008

ett stycke lista

Vad gjorde du för 5 år sedan?
2003
jag tog studenten från samhällsvetenskapliga programmet med musikprofil, Folkungaskolan, fylld av en känsla av att vara stor och få göra precis vad jag ville.
kämpade med svartsjuka när en av mina bästa kompisar blev ihop med mitt ex.
jag gjorde slut med en kille som jag vart ihop med 2,5 år, var olycklig ett tag tills jag träffade en nygammal kille och lyftes upp till oanade höjder.han frågade chans och vi höll ihop i 1.5 år.
lärde känna malin som jag umgicks konstant med och senare åkte till irland och flyttade till göteborg med. stearinljus eller tomtebloss kompis myntades.
blev rånad när jag jobbade i en mataffär och reste till playan i portugal.
opererade nyckelbenet för första gången och aldrig någonsin tidigare (eller senare) har jag mått så dåligt.
i december träffade jag för första gången en kille som jag senare blev ihop med, men som även det slutade i tårar (typ två år senare)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
1998
14 år och var rätt lydig. gick på Berga och var sådär olidligt kär i en kille som gick i nian. han var det finaste jag visste och ibland på rasterna skrev jag och min bästa kompis små meddelanden på hans skåp och trodde på fullt allvar att ingen såg oss. (fast den bilden raserades efter uhlan upptäckte oss i kapphallen)
tror jag va ihop med min första pojkvän då.
spelade innebandy typ 5 gånger i veckan och det var nog det och scouterna som upptog mitt liv.

Vad gjorde du för 15 år sedan?
1993
Då var jag 9 år och gick i skolan i Vidingsjö, va nog ett rätt fint mönsterbarn även om jag klättrade på mycket och slog mej massor.
drömde om att få rida, men sportade hur mycket som helst istället.

Vad gjorde du för 20 år sedan?
1984 år
föddes på sahlgrenska universitetssjukhuset en kall och snöig decembernatt.
min storebror sa att det var den finaste presenten man kunde få - både syskon och snö på samma gång.
efter nåt halvår flyttade vi till uppsala och bodde där ett par år.

Inga kommentarer: