onsdag 1 juli 2009

hälsokoll

Idag är äntligen min lediga dag.
Den började som vanligt i strålande sol. Asgött - nu ska det badas.
Kollar ut på himlen två minuter senare och ser massa moln...men va faan liksom!
Iallafall gick jag ut i Boulogner och hann sola nästan en timme innan åskan brakade lös. Skyfall.
Hann in fint och tänkte att det säkert skulle gå över tills jag var tvungen att cykla ut till KSS för hälsokontroll.




Det gjorde jag inte och vart lika blöt innanför regnkläderna som jag skulle blivit utan.
Sköterskan hälsade på mig med ett "och du har gummistövlar?"
Bara för jag har ett par knallgula stövlar :C

Iallafall, kontrollen var väl totalt menlös om jag inte lyckats tjata mig till att få ta ett blodprov på blodfetter.
Mamma har ju höga fetter och får behandling för det och det känns rätt viktigt att veta så inte mina är det också, det är ju ärftligt liskom.
Plus att jag ju har lite högt blodtryck. Visserligen bättre än innan, nu hade jag väl 130/80. Bra förbättring sen sist, kankse beror på viktnedgången, lite mer än 6 kg än så länge, hoppas på iallafall 6 till. Får se hur det går. Nu är jag fett godissugen och riktigt opepp på att träna.
Jag är trött, trött,trött.
Fattar inte hur man ska orka hela sommaren.

Iallafall så ska jag övertala nån stackare att sticka mej och så får jag svar i slutet på sommaren.
Hurra.

Nu ska jag tvätta och sen vila lite.
Ikväll blir det öl med folk från klassen!

Inga kommentarer: