torsdag 9 juli 2009

hjärntumör och städning.

Idag har jag och daniel vart lediga.
Jag sov 12 timmar inatt. Vaknade med huvudvärk som inte har släppt på hela dagen. Har sovit två timmar till.
Jag tror jobbet är för jobbigt. Men huvudvärken är jobbigare ändå.
Jag tror ibland att jag har en hjärntumör när det är såhär.
Skulle som inte förvåna mej. Men det kanske också är en svit från jobbet...
Nu har jag iallafall försökt med kaffe och huvudvärkstabletter.
( bryggt i min nya examenskaffebryggare)



Fin va? Och jag vet att bilden är kass, mina kameror är fortfarande trasiga så man fotar liksom i blindo :C
Måste kolla upp med hemförsäkringen om man får ut nåt för dom.
Men alltså - kaffebryggare is the shit - fan va bekvälmt det är, fattar verkligen inte varför jag inte haft det förut! Tur att min presso gick sönder så jag kom mig för att packa upp bryggarn!

Tog ett tyck-synd-om-mig-kort.
Inte för att det syns här (eftersom man måste kolla genom det pyttepyttelilla fönstret i kameran för att ha chans att sikta rätt) men jag ser riktigt dassig ut.



Stackars Daniel. Vi har städat idag. Storstädat typ. Torkat skåpsluckor och bakom spisen och så. Men jag gav upp efter köket och dammning av resten. Svängde ihop en lasagne (på quornfärs, riktigt gott faktiskt) och la mig och sov igenom dammsugning och polerning av toan.
Buhu, dålig hemmafru :C


Men,men. Han har cyklat genom hällregnet och köpt ett bilspel som han diggar till nu. Och jag längtar som vanligt till en större lägenhet. (Men idag har jag fått hans finfina hörlurar och lyssnar på Winnerbäck så det går väl ingen nöd på mig egentligen)
Ikväll ska vi till Marie-Louise och Andreas och peta på deras lilla bebis Oliver.
Det ska bli mysigt.Plus att vi ska fika.
Undvek att väga mig idag. Tror det skulle bli en besvikelse. Får görat på jobbet imorron istället.
Har ätit dålig mat och typ ett ton skorpor på jobbet i veckan. Gynnar inte, måste ta tag i det bättre. Så fort man börjar småäta är det så lätt att falla tillbaka i dåliga vanor. (Inte för att en skorpa här och var kastar omkull livet, men det är lätt att det blir tre skorpor och då kan man lika gärna ta ett kex till och så är det förstört, och är det förstört kan man lika gärna ta tre till)

För att hoppa tillbaka till städningen får ni en bild på vårt golv.
Rent och fint och det är så skönt!



Dock en trasig mattkant, men ändå.
Känner mig som Monica i Vänner ibland,men det är grymt skönt att kunna gå barfota utan att få gamla spagettis, salladsblad eller smulor under fotsulorna.

Har förresten äntligen fått tummen ut och kopierat mitt examensbevis och skickat in det till Socialstyrelsen så jag snart kan få min legitimation. Den borde jag egentligen haft för en månad sen för att få arbeta soom sjuksköterska, men det ses tydligen mellan fingrarna en hel del på min avdelning. Haha. Hade jag gjort nåt fel hade jag inte kunnat bli av med den iallafall, men nu blir det svåra tider.
Hua, jag måste verkligen bli mer ansvarsfull.
Men snart får jag 1000 spänn mer i lön iallafall - hurra!

Inga kommentarer: