tisdag 21 juli 2009

nästan som ledig.

En dag som denna borde jag vara ledig.
Jag var deppig igår för att det är otrevligt med cellförändringar och biopsier och idioter på jobbet men karolanna muntrade upp mig under en timmes lång promenad. Fick skoskav och mobilbatteriet dog precis när vi hade lagt på, men det var skönt att prata med nån normal människa.
Kollade på Roomservice och drömde om lägenhet. Kollade på film och drömde om Daniel.
Han kom hem tillslut och vi gick och la oss nästan på en gång. Kasst när den ena jobbar kväll-dag och den andra tvärt om.

Men idag har det nästan kännts som om jag är ledig iallafall. Tog en frukost på balkongen (tydligen hade filen gått ut den 16:e och jag vart lite illamående men sen hände inget med, skummt)
Det blåste som fan, så jag gick in och drack kaffe och läste bok, duschade och klädde på mig.



Cool tjej -84.

Ringde Johanna som ska iväg till Canada ett år och plugga. Hon fick gå på promenad i en timme med, trevligt med sällskap liksom. Men det blir konstigt att hon ska bara borta. Kanske åka och hälsa på?
Vore sjukt spännande.

Hon var tvungen att pinka och jag var tvungen att äta. Blev sill och potatis:



Har cravings på det ibland men idag var det inte alls lika gott som vanligt. Kanske för jag åt typ ett halvkilo (inte riktigt, men nästan) broccoli innan och var rätt mätt egentligen...
Nu sitter jag här och börjar jobba om två timmar.
Ska läsa lite mer i boken.
Vet hur det går i den, men kommer inte ihåg så mycket. Tur att man har välsignats med ett guldfiskminne så man kan läsa samma böcker om och om igen, billigt och bra!



Hoppas att det går bra idag på jobbet och inte som igår när jag fick gå ner till omklädningsrummet och gråta en skvätt. (Fast det var nog bara att det blev för mycket med allt)
Jobbigt att vara vuxen ibland.

2 kommentarer:

malin sa...

Jag grät också på jobbet häromdagen. Det brast helt plötsligt mitt framför chef och arbetskamrater... Hm... stress gynnar inte! Men nu är det bättre igen, hoppas det går bättre för dig med! puss!
(ps, jobbar du idag. jag tänkte försöka ringa på min rast ikväll...)

en fis i rymden sa...

Uh, stackars oss!
Men det är sjukt jobbigt att vara sommarjobbare - allting är stressigare och jobbigare än under resten av året. Och så är man ny tillråga på allt! DÅLIGT!

Vi måste bara ses snart!
kramar