måndag 4 maj 2009

första dagen på sista praktiken

idag var första dagen på akuten.
det verkar bra.
och läbbigt.
men det var kul och känns greppbart. jag hoppas att det fortsätter vara så.
fick rätt okej schema, tror man kan lösa det som inte passar.

måste dra till skolan och skriva ut ett ton papper tills imorron, men jag är så sjukt trött så jag bara inte kan komma upp ur soffan...
det är dåligt.

blir lite rädd när jag kommer på att jag är sjuksköterska om mindre än 5 veckor. det är helt sinnes. uäh, jag är ju inte färdiglärd än!

här är min nya tröja på tal om annat:



jag tycker att jag är värd den. fick tillbaka på skatten massa och deklarerade ju för dubbla boenden från förra sommaren så jag hoppas på att det blir ännu lite mer.
jaja. nu ska jag försöka göra nåt vettigt.
som typ gå till skolan.
snart.

marielouise var förresten stor som ett hus igår. eller hon var inte stor, det vara bara magen som var. och jag fick känna på bebisens fot som stack upp i magen. det var sjukt. det är liksom en lite människa därinne.
naturen är fantastisk.

3 kommentarer:

malin sa...

Åh, jag har en likadan tröja fadt röd/vit. Älskar den! =) Meh helt ärligt, vad väger du nu? Du ser så smal ut! Själv bara växer jag o växer för det är härligt med sommar, glass, grill o öl =) Ingen gravidmage här inte, däremot växer mina bröst och det gynnar inte. Tur att jag börjar praktiken nu så jag kommer igång med bra mat och träningen igen=) pöss

en fis i rymden sa...

åh - jag funderade på den. eller den som var gul eller den som var orange.
jag vill ha alla!

det är gött med riktig sommar, jag sörjer ölen lite, men så farligt är det inte. än så länge har jag gått ner 3 kilo bara, men jag ska väga mej på torsdag igen så då får vi se :)

malin sa...

Gött du! Det är ju asbra! Då får du skicka ett mess till mig o säga vad siffrorna blev. Tror vi ligger rätt lika nu, det ser ut så iaf. Pössen o kramen!