onsdag 27 maj 2009

en bit sommar.

idag blåser det storm i Skövde
kanske i resten av Sverige med, vem vet?

praktikarbetet går sakta framåt jag tror det nästan är klart nu, måste läsa igenom det och ändra några meningar som är fult uppbyggda, kolla igenom betygskriterierna och se så jag har med allting.
det var en liten fågel som viskade att vi kanske inte behövde lämna in förrän på måndag, det vore perfekt för då hinner det nog bli riktigt bra tills dess. kanske vg bra.

vi torkar svamp och morötter och det luktar i hela lägenheten. bävar lite för den dagen då vi ska torka löken...
usch.

jag vill gå på promenad men daniel "ska bara" hela tiden. kanske skulle jag hasa ett varv i boulogner själv? fast det är ju så mycket trevligare att vara två.
syrenerna har slagit ut. jag hade tänkt att dom skulle göra det lagom till examen, men dom kanske klarar sig till dess, vore gott att ha nåt som luktar sommar då.

Den blomstertid nu kommer
med lust och fägring stor.
Du nalkas, ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött.









imorgon ska jag göra slingor och jag är nervös. det är en ny tjej, jag vet inte om hon är bra. tänk om hon pajar allt.
då döör jag.

Inga kommentarer: