söndag 10 maj 2009

borde

jag borde just nu sitta och plugga.
jag har 5 reflektoner jag måste hitta litteraturanknytning till, men hur lätt är det när man mest skriver om misären i vården i indien?
sen måste jag skriva två till, om nåt jag upplevt på akuten.
tror jag ska ta hur bra dom skötte sig när det var en förståndshandikappad tjej som kom in med axeln ur led. hon var livrädd bara av att ha trillat av hästen, sen kommer hon till ett rum fullt av folk som frågar, klämmer och känner.
och alla (utom en) var så sjukt proffsiga.
sen vet jag inte riktigt vad jag ska välja mer, får fundera lite till.

sen är det ett arbete som ska skrivas om en patient som söker för nåt. vårdplan, epikris och uppföljning på den. det är från förra praktiken, men eftersom jag var utomlands fanns inget sånt så det är bara att hitta på.
konstigt.
men tråkigt och det tar sån jävla lång tid.

sen ska jag pilla med c-uppsatsen.
mycket referenser och omformuleringar som ska göras iordning.
jag blir svettig bara jag tänker på det.

men det är skönt iallafall, att jag fick höra att alla hemma mår bra nu.
det har vart lite mycket med alla nu, tror inte jag har skrivit nåt om det, men farmor har legat inne med en rejäl pneumoni med förvirring, farfar har opererats för sin cancer, min kusins fru har ju leukemi och fått benmärgstransplantation och min farbror har konstaterats ha prostatacancer. bara problemet att innan dom hann operera honom vart han skitsjuk i nån lungåkomma som ingen riktigt vet vad det kan vara.
han har legat inne i tre veckor och vart asdålig. nu har han äntligen kommit hem, men utreds fortfarande, men han har lungfibros och kol och det är väl sådär kul när man är 65. hurra.
bara dom kommer på vad det är så man kan bromsa förloppet.
och bara han kan bli tillräckligt frisk för operationen.
sen är det mamma som ska opereras. så det har vart en del som snurrar i huvet.

och det gör det svårt att koncentrera sig. men det verkar ju bli bättre.
hoppas det iallafall. jag vill som tro på det bästa.

nu har daniel åkt till jönköping för att möta sina föräldrar och få sina efterlängtade kängor till fjällvandringen i sommar. så nu är det dags att ta tag i plugget. det är ju en del som sagt.

Inga kommentarer: