fredag 6 mars 2009

tamarindplockerskan

nu är jag äntligen hemma från praktiken.
fan man blir helt slut av denhär värmen. jag satt och nickade till inne i bussen nu på eftermiddagen, det är fasen pinsamt!
fick gå ut med min eviga följeslagare, vattenflaskan. satte mej i skuggan av en brunn och plötsligt hade jag en liten underbar charmör i armarna.
det var nog världens gladaste (och sötaste) bebis.
sen höll jag mej vaken. värsta lyckoboosten.

annars har det varit olidligt lugnt idag, tror jag tog ett blodtryck, fyllde i två papper och sen läste jag nästan ut hela min bok som jag fick hitskickad av pappi och mamma. den är bra men jag har nog läst den förut. tur att jag brukar läsa så fort att jag glömmer innehållet.haha.

på förmiddagen plockade vi tamarind. jag fick det en gång av mirjam när jag var i kollektivet och hälsade på och från den stunden var jag fast. det är så jäkla gott. men så jäkla dyrt. självklart.



och här i indien kan man plocka det aldeles gratis direkt från träden.
tack och bock.
dom som bodde vid tamarindträden hjälpte oss att skaka grenarna och sen började slagsmålet md getterna och kossorna soom tydligen gillade frukten mer än mej. hur det nu är möjligt...
kul var det iallafall och när vi var klara var vi fulla av löv och skräp.

nu ska jag äta lite kex och läsa lite mer innan sara och camilla kommer hem från vårdcentralen.

Inga kommentarer: