söndag 22 mars 2009

friskare

nu skulle jag nog säga att jag är totally healthy igen.
så från och med nu blir det inget mer tjat om toaletter eller bajs eller annat sjukligt.

igår var middagen med ashok patil fantastisk. vi drack öl och jag oroade mej för min lever en stund (för att jag fortfarande äter antibiotika) men efter en stund kom jag på att pappa tillät mej dricka lite en gång när jag åt det.
ölen var iskall, jordnötterna salta och gräset(!!!) under fötterna var mjukt. i luften luktade det svensk midsommarnatt.
det var otroligt skönt att sitta med levande ljus och diskutera massa saker mellan himmel och jord med nån som har massa att tillföra.
sen vart det lulligt och farbror p hällde ut sitt vinglas över saras fot och vart lite senare, efter en aasgod middag, en vinflaska och lite snapsar senare, osams med en vägg som hoppade upp mitt i hans väg.
vi kom hem vid tolvsnåret nöjda och glada.

morgonen idag började 05.15 med en halvstadig frukost (lite havregryn och sockrig musli med mjölk) innan jag och camilla hasade bort till herr p:s hus igen. det var dags för ett stycke bergsbestigning igen.
återigen - naturen är såå härlig.
efter lite stenkastning på nåra arga hundar kom vi fram till berget. 600 meter stigning har jag för mej att dom sa att det var.
lite rullgrus, men annars en riktigt trevlig promenad!
och lite svettigt förståss, men det var det klart värt.
lyckades frälsa camilla med för den delen.

indien med en touch of gold:




helt klart lyckad morron som avslutades på gräsmattan i skuggan. ätandes vattenmelon och papaya och drickandes lite te.

köpte en klänning för 30 spänn idag också.
fantastiskt land!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blir att höra att du mår bra igen. Var lite orolig att du fått nåt liknande som mia och det vill vi ju inte eftersom hon fortfarande inte är bra... Och vad glad jag blir att höra att du trivs och tycker om indien. Har ju varit lite tveksamt på den fronten förut! Puss och kram och ta hand om dig!