måndag 9 mars 2009

mobila kliniken

Dag är jag inne på andra (och sista) veckan på praktiken.
Det är både skönt och lite tråkigt.
Skönt för att det är så jäkla varmt, förlåt om jag tjatar, men tänk er själva att vara instängda längst in i en liten buss, två små fönster, 15 pers därinne samtidigt och med typ 30 cm var att stå på. Plus att bussjävlen står parkerad i solen.
Det blir VERKLIGEN varmt!
Tråkigt för att det väntar 2 låånga veckor med c-uppsats pluggande. Det ser jag inte alls fram emot.
Men när det är gjort så är det bara semester kvar! Fan va gött det ska bli. Brände dock upp mej rejält här om dagen när jag tvingade mej att sitta i solen nästan hela förmiddagen. Det gör fortfarande riktigt ont på magen.

Men sen om man ska erkänna så är det faktiskt roligt med. Gulla med barnen, klämma och mäta och väga. Dom är ju så söta. Vill ta hem en hel resväska bebisar till Sverige… fast bara så länge dom inte gråter. Då får dom gärna stanna :S



Imorron är vi lediga för det är "Holy day" när man ska slänga färg på varandra typ. Vet inte riktigt vad det går ut på men det är säkert kul. Ska bli riktigt skönt att få sova lite extra iallafall, går ju upp okristeligt tidigt eftersom vi envisas med att gå till gymmet varenda jävla dag (förutom söndagar för då är det " international holiday" som gyminstruktören sa). Tjejernas tid är ju mellan 7-8 så det är bara att acceptera och hasa dit. Men imorron kan vi gå dit på eftermiddagen också. hurra.
tjejerna har ju faktiskt en tid mellan 17-18 också. vilken lyx!
tur att vi är guldmedlemmar :)
Sen är det skönt med en fem-dagars-vecka också. det är ju värsta lyxen hemma ju!

Har förresten fårr jobb på kirurgen också.
Vad ska jag välja? Och framförallt - våga man chansa?

3 kommentarer:

Anonym sa...

men kirurgen! Det verkar ju jättekul! Grattis! Är det i götet föresten? Vill ju att du ska komma hit och hänga med mig jämt. Du får gärna bo i partille också, iaf så länge jag bor här vilket nog bara blir nåt år=)

en fis i rymden sa...

åh, det är i skövde:C
jag och daniel bestämde att vi skulle vara där i sommar, dels för det är lättare för mej att få förlängt tills han blir klar och dels för att spara lite pengar.
men sen kommer vi nog, i januari/februari nångång.

men vaddå??ska ni flytta???
kramkram

Anonym sa...

Åh, det kan jag tänka mig. jag trodde han blev klar nu med nämligen. Nä vi ska inte flytta än, men vi bor bara här i radhuset temporärt tills vi hittar nåt eget eller tills jag är färdig och vi kan köpa. Men det är ju ett år kvar tills det.