onsdag 4 mars 2009

irritation

gud, jag är så trött på allting här nu.
trött på värme, att inte kunna hänga med vilka folk jag vill, att behöva rätta mej efter andra jämt.
trött på all äcklig krydda i maten, på att alltid vara smutsig, på att vattnet aldrig är kallt, trött på att sova med ac:ns dån brevid sängen.
trött på att inte få bestämma själv när och vad jag ska göra saker, trött på att svettas varje steg jag tar.
trött på att allting alltid ska krångla så förbannat.

jag är trött på skiten och jag längtar hem. jag längtar inte ett piss till goa eller mumbai alls. jag längtar tills jag får sätta mina slitna fötter på svensk jord igen.
jag längtar efter daniel, mina kompisar och allt som har med sverige att göra.
jag älskar mitt land och borta bra, men hemma är faktiskt bäst.

(tillfällig dipp anar jag, eftersom allt var bra igår, men just nu vill jag bara hem)

2 kommentarer:

Mats sa...

Må nästa dag bli bättre!

en fis i rymden sa...

det blev den sannerligen (även om den inte är slut än) skriver nog om den senare :D