fredag 13 mars 2009

mitt första indien-berg

idag har jag bestigit ett indiskt berg.
det var fantastiskt, lite som att vara hemma igen.
förutom att det var lite svettigare här då. och lite svårt att få bra grepp med sandalerna eftersom jag plaskade runt i dom så mycket...
alla indier åker moppe/riksha överallt så alla hade sjukt dålig kondis (inklusive mej om man räknar med hur det var innan jul)
men jag kom upp först, självklart.
nej - det är ingen tävling, men dom gick oerhört sakta.
efter det fick jag imponerande blickar av några, dom tror att jag är världens svagaste och tjockaste person typ. men nu fattade dom att det inte var så - hurra.

madam (bitchläkaren) däremot, hon såg inte med blida ögon på saken och var riktigt taskig resten av dagen.
typ stal min mat (eller hon tog hälften och gav till en som inte hade mat med sej, det hade inte gjort så mycket om jag hade fått mat av dom andra, som det alltid är, men madam sträckte demonstrativt föbi alla burkar framför näsan på mej.)
Sen kastade hon en vattenflaska på mej och skrek på mahrati nåt jag inte förstog och så kallade hon mej för johanna hela dagen fastän hon mycket väl vet att jag heter jonna. sen behandlade hon mej som skit resten av dagen men det känns inte värt att skriva upp allt.
riktig bitterfitta är vad hon är.

nu låter det som att jag är ledsen för att hon var taskig men det är jag verkligen inte, jag bryr mej inte för jag har typ inte gillat henne en enda gång.
haha. hon är nog inte van med folk som inte slickar röv.
stackarn.

jag kommer nog ha träningsvärk imorron iallfall, körde stenhårt på gymmet imorse och nu en bergsbestigning på det.
kommer gå trögt imorron...men det är det värt.
lycka när man står på toppen och andas klar luft och vinden som slår i kläderna.
hurra - jag älskar naturen!!

1 kommentar:

Mats sa...

Öhh vadå inte tävling. Är inte allt en tävling?