tisdag 17 mars 2009

det är ju märkligt

jag är fortfarande hemma och är sjuk.
när dethär kortet togs, i fredags på indieberget, måste jag ha ätit nåt riktigt dåligt.



för i lördags efter en skål havregrynsgröt började det. sen tog jag stopp-och-baj tabletten och den stoppade allt. precis allt.
men nu har det kommit igång igen. typ 10 gånger värre.
undrar vad det var jag petade i mej.
skummt.
men huvet känns bättre nu iallafall och efter en liten gråt attack imorse så tror jag att dom andra insåg att det var lite övermäktigt att sitta själv med resultatet.
har tillbringat förmiddagen med att läsa en avhandling istället.
det är inte heller jättekul men man kan lägga sej ner när kramperna sätter igång.

sara och camilla köper mat till mej på resturangen för jag vågar mej inte utanför dörren. haha. mongo. jag känner mej som en gammal tant som måste berätta om sina toavanor i tid och otid.
men det är jobbigt när sånt inte funkar (tantkommentar no.2)

ute är det 38 grader varmt och inne är det 19 härliga ac grader. jag fryser om fötterna och funderar på att ta en dusch.

min gamla lärare mattias jaklund (en av de bästa jag nånsin träffat) sa en gång att känslan av att vara ren hjälpte kroppen att bli frisk. eller tja. han sa det ju inte så. han sa det på sitt smarta genomtänkta sätt, men det var själva meningen med det han sa. att om man känner sig fräsch blir man friskare. och starkare.
ett jägartips.
oom man skulle göra slag i saken kanske.
eller ialldfall sätta på varmvattensberedaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, visst är det coolt! Det är nog delvis lite därför jag är så himla glad för jobbat. För jag kickade bort tusentals sökande från platsen=)

Hoppas du blir frisk snart! Inte roligt att vara dålig i magen. Jag har också ont i magen men det får jag skylla mig själv för... Jag åt lite godis efter att inte ha gjort det på länge och det klarade magen inte riktigt av. plus att jag fick ångest av det. Varför ska det vara så svårt att hålla den jäkla vikten!?

puss!