torsdag 2 januari 2014

Nyårsafton 2013

Nyårsafton inleddes traditionsenligt med fyrverkerier, närmare bestämt GP:s  på Frihamnen. De var helt fantastiska och vi var nöjda som lyckades se dom över huvud taget efter tidigare årens dimma och regn.
Iris fick hänga i bilen när jag och Daniel stod utanför och spanade. Hon sov sig igenom precis allting inklusive den långa bilkön därifrån. Bra unge detdär.


Sen for vi hem till Johan och Baisa där ett glatt gäng väntade på oss med förrätten nästan klar. 
Sen njöt vi av en trerätters på småbarnsföräldrars vis. Alltså var vi alla vid bordet nån gång samtidigt men oftast saknades det någon. Men man gör vad man kan. Korta och inte så djupa samtal fördes när tillfälle gavs och det var faktiskt himla trevligt. 
Jag fick ett par öl innanför västen och det var också trevligt, var ju ett tag sen. 
Men sen hände nåt konstigt. Det tog stopp. Herregud, är det vuxenheten som kom över mig? Så efter det blev det alkoholfritt öl och bubbel, bra grejer det med.
Här är jag strax innan tolvslaget.



När klockan var 23.57 kom Iris på att hon ville vara med. Hon yttrade det med ett vrål så Daniel var så illa tvungen att springa in och hämta henne. Så hon firade in 2014 med blöja, body, haglöfs täckjacka och Malins fina ullpläd. Också en fin klädsel.
Hela gänget skålade in året på balkongen och var förundrade över hur mycket som hade hänt på ett år. 
Undrar vad nästa år har att bjuda på.



En sak som planerades för var en vecka i fjällen ihop till sommaren. Vi var ju i sälen för ett par år sen ihop med Johan och Baisa ( plus massa andra) och åkte skidor och Daniel och Tova var ju med i Norge och paddlade så nog är de bra semesterkompisar alltid! 
Se om alla kan pussla ihop det bara. 

Hur som helst var det ett fint och ganska städat nyår och jag var stolt för att jag lyckades hålla mig vaken till 02.30 (trots att jag hade vart vaken sen 04.30 på morgonen) Nu är det nya året mer än välkommet!

Inga kommentarer: