måndag 27 januari 2014

Funderingar

Jag har funderat massa fram och tillbaka på denhär bloggens framtid.
Det har liksom blivit lite dumt med allt, förr hade jag den som en dagbok bara för mig. Brydde mig inte om vad jag skrev eller om nån läste den.
Sen vände det. Jag slutade skriva om vardagen, oroade mig för att vara för öppen med saker, visste inte om någon läste och tog illa upp osv. Ville inte verka tråkig.
Brydde mig om språket, ville formulera mig fint. Allt liksom bara stockade sig och ut kom - ingenting.
Bara massa tunghäfta.

Så från och med nu kommer jag skriva om det tråkiga och vardagliga.
För det är ju inte precis så att jag springer omkring och är speciell dagarna i ända. Ni får ta det som det är.
En dagbok för mig, för att jag ska kunna minnas denhär tiden som är lite som ett töcken. En dagbok som ni får en inblick i.
Och av förståeliga själ kommer det handla mycket om en av huvudpersonerna i mitt liv, nämligen Iris.

Så var det med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysig blogg tycker jag :) Hittade den av en slump, läser varje vecka sen dess. Så hälsningar från Finland och en annan mamma :)