torsdag 30 januari 2014

Flytta?

Idag har vi tittat på ett radhus. Herregud. 
Ett radhus liksom. Jag som sa att jag aldrig skulle bo i ett sånt låtsas-hus.
Man förändras tydligen.

När jag räknar upp mina krav nuförtiden är de typ såhär:
- helst cykelavstånd till jobbet.
- nära skog.
- nära förskola.
- andra barn i området.
- gärna två plan
- att det ligger åt rätt håll av stan, dvs söderut.
- lugnt område. (läs: alltså inte gamlestan. Jag gillar verkligen dethär området nu men sen när det ska böjas skolan och så. Nja. Inte så himla bra kanske)

Sen är det andra önskemål som är viktiga men inte fullt så viktiga, typ ej korridorskök, helst tvätt- och diskmaskin, gärna en vind och ett badrum med badkar. Plus för insynsskyddat och kvällssol.
Och tre sovrum. Det är viktigt förstås.

Hur som helst var det bättre än vi trodde så imorgon ska vi ringa banken. Man vet ju aldrig.
( jag tror inte det blir vårt, är egentligen för dyrt.) Men vi har redan börjat inreda. Dåligt.




I övrigt var jag på Kristinedals Träningscenter för första gången på hundra år ungefär. 
Mjukstartade med yoga men hade glömt att det också är jobbigt. Så imorgon kommer jag ha träningsvärk. Gött!
Himla bra dag. 


Inga kommentarer: