lördag 18 januari 2014

Vad man gör en vecka som mammaledig.

Vilken vecka!
Förra veckan klagade jag på att jag hade så lite att göra, det gick liksom över. Har hittat på så sjukt mycket saker så jag bara längtar efter en enda dag utan att ha nåt uppbokat.
Såhär såg min kalender ut.

Måndag: Promenad i gamlestan på förmiddagen.
Tog sen med Joel i bilen ut till Floda för att hälsa på Johan, Gudrun och Eskil.

Tisdag: Arvid och Albin kom hit, vi gick en snöig promenad i skogen med våra stadsvagnar. Halvsmart vägval. Albin fick gunga lite men han grät nästan hela tiden, den stackarn. Inte på humör alltså.
Drack öl och åt hamburgare på Butchers Market med fina jobbarkompisar, nya innestället för hipsters. Goa handisar men inte de godaste. Sjukt trånga bord.

Onsdag: Karolanna kom och underhöll oss på förmiddagen, vi beställde thaimat och blev överröstade av Iris när vi försökte prata. Sen åkte jag till Härlanda för att träffa Moa och Anton. Bra promenadvägar runt Härlanda och Skatås!

Torsdag: Promenad i gamlestan. Tandläkaren, fick skäll för att jag inte flossade. Kunde eventuellt få hål i framtiden om jag inte började. Tycker tandläkare borde gå nån slags charmkurs och inte alltid skälla. Tror inte jag har fått ett enda vänligt ord av dom. Oftast får jag skäll för att jag har fina tände, de är ju helt knäppa på Folktandvården.

Fredag: Fixardag hemma, Daniels enda lediga dag denna veckan. Vi städade, tvättade, fixade bankärenden, fixade fläkten i köket och badrummet + tvättade.
Träffade Jennie och Hanna från föräldrautbildningen och gick långpromenad. Åt första riktiga sushin sen Iris kom till.
Så. Jäkla. Gott.
Fick mjölkstockning, ej kul.

Lördag: Sov typ inget pga sjukt ont i mjölkstockningsbröstet. Upp tidigt och ut till skogen och Peters jurta där han och Johanna hade sovit inatt. Vi grillade korv och försökte ta igen årets händelser eftersom vi ses så sällan. Sen for jag och Johanna hem hit och åt taxi innan hon sprang till tåget.
Sen har jag mest väntat på att Daniel ska komma hem från jobbet och undsätta mig från en sjukt onöjd bebis. Jag faller snart i bitar av trötthet och blir galen efter tre timmars gråtfest.
Dock tror jag att mjölkstockningen är bättre. Hoppas således på sömn inatt. Annars kommer jag verkligen va ett vrak imorn.

Söndag: ska barnvakts Theo medan Linus ovh Susannr tapetserar sin hall. Oh the joy!

Kan man få ta semester nästa vecka?

Inga kommentarer: