tisdag 28 januari 2014

Inte världens nöjdaste tjej.

Iris har inte sin bästa vecka denhär veckan. Hon är ledsen, kinkig och har magknip.
Idag har jag inte kunnat lägga ner henne mer än en gång. Går jag iväg så hon inte ser mig blir hon helt hysterisk. 
Och jag blir hysterisk över att bära, vyssa och trösta. Dålig kombo helt enkelt. 
Sen hittade jag babybjörnen i ett hörn. Vi har inte använt den för hon har inte alls gillat den men med en liten modifiering så gick det rätt bra idag. Piuh. Men snacka om att hon har en egen vilja och verkligen är nyfiken. Vill se prick allt. Så tror hon att hon kan hålla huvudet själv hela tiden (Obs. Går ej.) så hon håller på och hänger och slänger med det som om det inte fanns en morgondag.

Här är hon nygråten nyfiken.




Och så har hon lagt till med att börja gråta varje gång hon ska äta. Det verkar lite knepigt att äta när man skriker för full hals så innan hon får tag är vi båda genomsvettiga och döva.
Det är ett under att Daniel kan sova sig igenom det på nätterna. 

Den sista klagan för dagen är över ISS som sköter vår fastighet. De tog över i höstas och har nog lite prestationsångest eller nåt. 06.15 kör de in en plog på gården och 06.45 börjar de ploga. Med plogen nerkörd i kullerstenarna. För att ploga bort de typ 3 cm som har kommit sen igår. Alltså döden. 
Till och med Iris vaknade och hon kan sova genom ett världskrig om hon väl har somnat. 
Jag hatade den som körde innerligt under den halvtimman det tog innan ekot dog bort. 
När det väl var slut började de köra med massa maskiner och kranbilar på andra sidan huset, ser ut som de har haft nån vattenläcka från taket eller nåt. Inte så kul för dom. Inte så kul för mig.

Inga kommentarer: