måndag 28 januari 2013

Måndag morgon

Imorgon bär det av mot högre höjder. Eller tja, först lite ner och sen mycket upp. 4500 meter typ.
Höjdsjukan är bättre men jag har kvar sömnproblemen som jag hade vid Everest förra året. Sover kanske 30 min i stöten, halvkul. Men utöver det så är vi bättre, inte lika andfådda och trötta.
Uffe och jag sörplar kokate och hoppas på att det ska hjälpa.
Annars har vi inte gjort så mycket idag, jag tillbringade förmiddagen med att städa ur min packning från schampo som hade läckt ut under flygningen och sträckläsa hungerspelen- böckerna. Fyfan vad bra de är!
Grabbarna var ute på shoppingstråk och kom hem med ponchos, kepsar och gottis. Under eftermiddagen skulle vi åkt på sightseeing med buss ( orkar inte riktigt gå runt så mycket) men det började hällregna så vi satt på vår nyfunna favoritresturang och sörplade varm choklad och tittade på när Uffe åt marsvin.
Annars har vi mest packat och oroat oss över att packningen väger för mycket.
Om jag inte skriver mer ikväll kan ni väl hålla tummarna för att vandringen ska gå fint och det inte ska regna så mycket på oss?

Här får ni en bild på den goda chokladen:


Inga kommentarer: