fredag 4 januari 2013

Årsgenomgång no.2

Här kommer resten av våren och sommaren:

APRIL

Det blev mekvänligt och Daniel fixade våra cyklar.


Vi var på fest hos Per och tog sönder korken på vinflaskan. Fick sila den på fjortisvis genom ett kaffefilter och dricka i små snabba klunkar hela kvällen.



Jag och Daniel rekade badplatser inför sommaren och hittade denhär plus ett hav av vitsippor.


Och tillsist efter mycket otålmodigt väntande slog träden äntligen ut! Kan vara det vackraste jag vet.


MAJ
 
Vi åkte till Linköping och Fjälla igen. Vi eldade och eldade och eldade. Tog ner halva tomten och bara brände upp det. Himmelriket. Alltså eld. Bästa!
Solen sken och jag hade t-shirt med lätt bränna i nacken.
 

Sen blev det såklart kallare igen men vad gör det när man har små vänner som värmer hjärtat. Här är det besökare i fjälla och Tage bär takpannor för glatta livet.


Jag fixade håret igen.


Och for på motorcykelsemester med brorsan!

Tog första doppet!
Kallt så det förslog, tror det var 14 grader i vattnet. Firade med en öl på kvällen.



29:e maj köpte vi en resa till Sydamerika och det stora sparandet drog igång igen.

JUNI

Linköping igen och Malin tog mig runt LOK-milen.
Mycket var annorlunda sen sist men också mycket finare.
Vi var varma och glada.

Väl tillbaka i Göteborg hälsade vi på Fredrik och Kristina ute på Orust. Vi åkte på utflykt till Mollösund och tvingade i oss glass bara för att det var sommar. Det var så kallt att jag tappade känseln i både fingrarna och tårna.


Sen kom värmen igen. Men besked.
Båt-festival i hamnen och jag höll på att törsta ihjäl.


Midsommarafton firades bland myggen och regnet på Orust. Vit midsommardröm med flätor och blommor i håret och sill i magen. Det är grejer det.



Och så gick vi på tusen afterworks med jobbet. Har hemskt fina jobbarkompisar!



JULI

Drömmarnas kaj lever upp. Fina hemcyklingar från jobbet. I shorts och en tunn tröja med fuktig saltdoft som blåser in från havet.
Åh, vad fint det är!

Vi badade mer. Eller tja. Jag badade. Daniel doppade fötterna.
Hans första dopp tog ända till augusti. Han har helt klart valt fel tjej när det gäller tvångstmässiga bad.


Vi var hemma på slätten och turnerade runt bland folk, fälten var sommarvackra.


I slutet av Juli var det varmt flera dagar i rad och jag badade ofta med Sara. Hon är den enda jag vet som älskar att bada mer än mig.
 

En helg åkte jag ner till Hamlstad och träffade Evelina. Hon packade in mig och två sushi-lådor i bilen och tog mig ut till Haverdal, min sommardröm där jag växte upp under somrarna.
Vi tittade på solnedgången och körde ner tårna i sanden och bara var tysta i varandras sällskap,
AUGUSTI

Liseberg och Carl-Einar Häckner med Anna. Hon överraskar mig fortfarande efter alla dessa år. En till som älskar munspel-på-tvären-i-munnen-humorn. Lycka!


Jag och Daniel hade vår sommarsemester sent i augusti. Vi drog på Sverigeturné.
Alla landskap söder om Uppsala hann vi med. Dock inte Gotland. Men inte så inte illa pinkat ändå.
Öland:
 



Vi hade fantastisk tur med vädret. Sol hela första veckan och knappt nåt regn andra. (hade bara 2 veckor eftersom vi ska till sydamerika)
Vi hälsade på alla som var hemma när vi kom, fint värre!
Tog västkusten ner, Haverdal igen, Båstad, hela Skåne (herregud vad fint det är där) - cyklade på Ven, strosade i Simrishamn, sen upp genom Småland och ut på Öland innan vi landade i Linköping ett par dagar. Sen for vi norrut och åt glass på Smultronstället innan vi avslutade med Stockholm, Uppsala och Kalmar.



 
När vi hade kört genom Dalsland och landade på västkusten blev vi helt bubbliga över att vara så nära hemma. Älskar västkusten!


Ska bara pointera att vi inte hade fint väder hela tiden. Såhär var det också.


Augusti avslutades med att en mycket fin herre var hemma från Norge ett par dagar och vi parkerade honom i soffan för att maximera umgänget.

 
 

Inga kommentarer: