fredag 4 januari 2013

Årsgenomgång

Försöker göra en årsgenomgång varje år. Här kommer årets.
I år blir det årstids-uppdelning.
Här kommer vintern och våren

JANUARI

Det började med att granen barrade av sig vartendaste barr på ungefär 2 minuter.
Men vad gör väl egentligen det? Nu är det ju snart vår!?

 
 
Vi försökte ta tillvara på de lediga dagarna med sol och ljus. For på utflyckter, låg på liggunderlag på det isiga gräset och drömde om sommar och salta stänk. Men samtigt nöjda med att det verkligen var vinter.


Sen blev det dags för det årliga P3 Guld! Gick tillsammans med Daniel, mina bröder och deras tjejer. Lika fint som vanligt men jag minns mest att det var fruktansvärt varmt. Upptäckte dock Lalah under kvällen. Hur kunde jag ha missat? Och Maggio. Herre min je.



Januari slutade med bogsering av bil. Inte speciellt festligt och hemskt dyrt.
Och lite pinsamt med polisen. Hmpf!


FEBRUARI

Februari började solig och kall. Ljuset kom sakta tillbaka och det började vara ljust när man cyklade hem från jobbet. Drömmarnas kaj låg fortfarande tyst och öde.



Vi for ut i skärgården och hade alla öar för oss själva. Om man blundade och önskade riktigt hårt värmde solen. Nästan.



Jag och Karolanna for till Malmö en helg och bodde på fint hotell. Svirade runt på halkiga kullerstensgator mitt i natten och var fnittriga.


Och i slutet av februari hade Daniel födelsedagskalas. Vi slog klackarna i taket och skrålade natten lång.


En prinsessa föddes och hela Göteborg flaggade. Det var en sån galet vacker dag så den får vara med här. Inte för sessans skull.


Tillslut önskade jag mig en trädgård att planera men försökte istället anlägga en liten kryddträdgård i brist på möjlighet att plantera riktiga saker.

MARS

Jag började skolan lite lätt. Gick en thoraxkurs med en skitsvår arytmidel på tentan. Blir fortfarande aldeles svettig när jag tänker på det.


Vi var på sjöfartsmuseet och tittade på båtar.


Sjepp o hoj!

 
Det blev nästan så varmt att man kunde sitta i fönstret igen.
 


Jag klippte luggen.


Och letade efter lindyhop klänningar eftersom jag äntligen hade hittat min grej. Började i februari och har fortfarande inte slutat.


En helg for jag hem till Linköping och ut till Fjälla, mamma och pappas sommarstuga.


Där hade snödropparna kommit upp. Äntligen började det bli vår på riktigt!




Inga kommentarer: