söndag 11 september 2011

Svampskogen

Igår efter jobbet kom Daniel och hämtade mig. Vi for hem till Linus och Susanne för lite svampplockning. Med betoning på lite.
Om man har märkt ut svampställen på GPS blir det liksom lite roligare att plocka. Och lättare framförallt.
Och så drabbas man lätt av det sedvanliga storhetsvansinnet och kommer hem med dethär:



Två timmar senare hade vi knappt rensat hälften.
Men medan vi rensade och drack öl lagade brorsan förrätt (kantarelltoast) och till huvudrätt blev det högrev, presspotatis och kantarellsås. Nomnom.

Någonstans här upptäcktes det att det bodde älgflugor i våra hår. Panik utbröt.
Jag hade en fästing på armen. Mer panik.
Skinnet gicks över och håret försökte skannas. Gick inte nåt vidare. Jag borde klippa mig.
Skållade nästan av hårbotten i duschen sen i panik av att bli av med dom.

Nu ska jag nog gå å steka lite svamp till morgonmackan innan jag får göra mig jobbfärdig igen. Tillbaka till kaoset.

Inga kommentarer: